کلاهک دودکش قیمت خرید انواع کلاهک دودکش شرکت صنعتی رحمتی

کلاهک دودکش قیمت خرید انواع کلاهک دودکش شرکت صنعتی رحمتی

تاج دودکش بالای دودکش را می پوشاند تا از آن در برابر عوامل کلاهک دودکش محافظت کند. تاج مایل باید یک شیب رو به پایین ایجاد کند که امکان خروج آب را فراهم کند. این قسمت از دودکش از ورود آب به دودکش جلوگیری می کند، اما از ساییدگی و پارگی سنگ تراشی نیز جلوگیری می کند. پایه دیگ دودکش یا کلاهک اغلب بالای دودکش قرار می گیرد، اما هرگز نباید کوچکتر از دودکش باشد. قسمت بالای دیگ دودکش نباید خیلی باریکتر از خود دودکش باشد – “خفه کردن” قطر می تواند باعث مشکلات دودکشی شود. اندازه گیری ارتفاع بلندترین دودکش برای اطمینان از این است که کلاهک حداقل پنج اینچ از بلندترین دودکش بلندتر باشد تا در جریان دودکش شما قطع نشود.

  • کلاهک اچ بخاری یک نوعی از دوکش گالوانیزه می باشد و در مسیر انتهایی لوله‌های دودکش قرار می گیرد و نصب می شود.
  • مصرف تجهیزات حرارتی و گرمازا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و کارگاهی جهت افزایش دما محیط یا انجام فعالیت خاص شغلی منجر به تولید انواع گاز سمی خواهد شد.
  • دودکش وسیله‌ای در انتهایی لوله دودکش است که وظیفه تسهیل مکش دود و گازهای بد را بر عهده دارد.
  • شباهت شکل ظاهری این کلاهک با خانه‌های چینی و ژاپنی موجب این نام‌گذاری شده است.
  • با توجه به وجود ذرات گردوخاک، بارش‌های باران، برف و تگرگ در کنار حضور انواع جانوران و پرندگان باید از تجهیزات محافظتی خاص در انتها دودکش بهره برد.
ضخامت کلاهک تولید شده در گروه صنعتی اورانوس از 0.5 تا 3 میلی متر می باشد. برای استفاده از هر نوع کلاهک در هر محیطی، باید از متخصصین مربوطه مشاوره گرفت تا کلیه کارهای موردنظر با دقت بالا صورت پذیرد و هیچ نوع مشکلی چه ازنظر ایمنی و چه ازنظر هزینه برای افراد به وجود نیاید. که مجموعه تهویه نو خدمات گسترده و خوبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و هدفشان جلب رضایت صددرصدی آنان بوده است. این وسیله به صورت پیش ساخته می باشد و کلیه لوله ها، متعلقات و کلاهک به هم وصل می باشد و به همین صورت وصل شده قابل خریداری می باشد. اندازه، ارتفاع، قطر و جنس هر کدام از کلاهک‌ها نیز متغییر خواهد بود.

برای درپوش دودکش از چه چیزی می توانم استفاده کنم؟

شرکت الماس تبریز تولید کننده ورق طرح سفال سقف شیروانی، سقف شیبدار، سقف ویلا، آلاچیق و سردرب و لوازم جانبی مانند فلاشینگ، آبرو، ناودانی، ابرویی، لمبه، تیزه، کلاهک و دودکش می‌باشد. از کلاهک دودکش پره‌ای برای تخلیه موتورخانه‌ها، شومینه، هود، آبگرمکن و بخاری‌های گازی یا نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلاهک کلبه ای با انواع ورق از جمله روغنی، سیاه، گالوانیزه، رنگی و حتی استیل قابل ساخت می باشد. اندازه و ضخامت درپوش دودکش طرح زبان چینی ممکن است بر اساس نیازها و خواسته های کارفرما تغییر یابد. چه قطر لوله اصلی سیستم دودکش کم باشد، ضخامت لحاف باید بسیار کمتر باشد. در چنین شرایطی می توان از روش همپوشانی برای قرار دادن درپوش دودکش استفاده کرد.

برای استحکام بیشتر این کلاهک حتما باید تمامی نقاط اتصال به هم با جوش یا نقطه جوش متصل شوند تا آب باران و برف یا موارد دیگر از طریق منافذ احتمالی نقاط اتصال به درون لوله ی اصلی دودکش نفوذ پیدا نکند. در صورتیکه کلاهک دودکش اچ چهارگوش با ورق نیمه ضخیم و کم ضخامت ساخته شود، روند ساخت آن به شکل اتصالات کانال چهارگوش هوا می باشد. اما اگر برای ساخت آن بخواهیم از ورق ضخیم استفاده کنیم سیستم اتصال قطعات به شکل تمام جوش خواهد بود.

ج- کلاهک دودکش با پوشش نیم گرد.

کلاهک ژاپنی یا پره‌ای در زمره زیباترین کلاهک‌های دودکش در سطح دنیا بوده و در کنار انجام عمل تنظیم جریان هوای مسیر دودکش، موجب چشم‌نوازی فضای بیرون بنا نیز خواهد شد. ابعاد استاندارد این کلاهک دودکش بین 30 الی 35 سانتی‌متر بوده و امکان ساخت ابعاد سفارشی آن نیز وجود دارد. جهت افزایش عمر و زیبایی کلاهک چینی بهتر است از جنس بدنه گالوانیزه به‌همراه خاصیت ضد زنگ و ضد سوختگی آن استفاده کنید. تمام مقاطع این کلاهک دودکش بصورت گرد و استوانه ای می باشد و از چهار قطعه ی گرد که به شکل تو در تو به هم چفت و مونتاژ می شوند ساخته شده است. نکته مهم در ساخت این مدل این است که تمامی اجزای این قطعات گرد باید دارای قطری حداقل همسان با لوله ی اصلی دودکش که دود از آن خارج می شود باشد. زیرا هرگونه کاهش قطر در کلاهک دودکش باعث خفگی مسیر و اختلال در جریان مکش دود می شود .

به این نکته اشاره کردیم که کلاهک دودکش نوعی پوشش محسوب می شود که روی لوله دودکش ها را می پوشاند. کاربرد اصلی کلاهک دودکش این است که از ورود عوامل خارجی مانند باد و باران، گرد و خاک و دیگر موارد جلوگیری نموده و به این صورت از فرسایش، خوردگی و اکسایش لوله های دودکش جلوگیری نمایند. این کلاهک باید حداقل از سطح بام ۱٫۵ متر فاصله داشته باشد تا بتواند به خوبی دود را از خانه ها تخلیه کند. دودکش و به همراه آن کلاهک دودکش برای خارج کردن مواد زائد لوازم گازسوز مورد استفاده قرار می گیرد که نبود آن در خانه ممکن است خطرناک باشد، چون گازهای مضر در محیط خانه جمع می شوند و خطرات تنفسی را ایجاد می کنند. این کلاهک ها کمک می کنند که پرندگان سر دودکش لانه سازی نکنند یا برف، باران و گرد و خاک وارد خانه شما نشود. با توجه به شکل و ساختار تاج کلاهک دودکش که به شکل کلاه های چینی می باشد به این نوع کلاهک دودکش ، کلاهک دودکش چینی گفته می شود.

این موجودات علاوه بر این مواد تودرتو را ترک می‌کنند که 12 ماه بعد در حالی که بخاری را فعال می‌کنید، اجاق می‌گیرند و خانه آتش می‌گیرد. قرار دادن یک کلاهک دودکش ژاپنی مربعی می تواند آفات را از دودکش شما دور نگه دارد و از افزایش قیمت پاکسازی جلوگیری کند. کف درب کروی طرح چینی به شکل استوانه سوراخ ساخته شده و قسمتی از درب از طرح چینی مستطیلی به شکل تاس سوراخ ساخته شده است. از این گذشته، شکل تاج کلاهک دودکش زبان چینی در قالب یک کروی و یک مستطیل کاملاً متفاوت از یکدیگر نیست. کلاهک های طرح اچ گرد را قدیمی‌ترین و اولین نوع کلاهک دودکش میدانند. همه اجزای این کلاهک دودکش باید سطح مقطعی برابر با دیگر بخش های سیستم دودکش داشته باشند چرا که در صورتی که این کلاهک کوچک تر یا بزرگ تر انتخاب شود قادر به درست انجام دادن کار خود نخواهد بود.

ضخامت ورق مصرفی برای ابعاد معمولی و پایین یک میلی متر و پایینتر می باشد اما در ابعاد بزرگ این ضخامت تا دو میلی متر نیز قابل افزایش است. ارتفاع استاندارد پایه ی کلاهک دودکش پره ای در حد ۳۰ سانتیمتر است که این ارتفاع نیز بنا به ضرورت و تاکید مهندس تاسیسات یا نظام مهندسی قابل تغییر و افزایش است. این کلاهک از جنس انواع ورق روغنی، سیاه، رنگی، گالوانیزه و گاهی از ورق استیل ساخته می شود. علت استفاده از جنس ورق استیل برای کلاهک دودکش پره ای چهارطرفه نیز نوع آلاینده یا دودی که ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی اسیدی و خورنده از لاین دودکش خارج می شود می باشد. در این رابطه از دو نوع ورق استیل باعیار ۳۰۴ و ۳۱۶ برای ساخت آن استفاده می گردد.

گازها از اکسیژن سبک‌تر بوده و تنها با هدایت درست در مسیر خروج حرکت خواهند کرد. درپوش دودکش ساخت زبان چینی را باید از طریق سایت شهرآهن ​​به صورت آنلاین خریداری کنید. کلاهک های دودکش پوشش هایی هستند که بیش از حد از دودکش شما عبور می کنند.

هر زمان که هر شب یک شومینه را در دودکش خود ملایم می کنید، ممکن است مکانی عالی برای سکونت حیوانات به نظر نرسد، اما در طول ماه های تابستان، احتمالاً می توانید هر رکوردی را در آنجا ثبت کنید. از دودکش ها گرفته تا مارمولک ها و جوندگان، بسیاری از حیوانات می توانند دودکش شما را به عنوان مکانی عالی برای شروع کشف کنند. ممکن است خیلی ناسالم به نظر نرسد مگر اینکه مرغ یا مارمولکی در اجاق شما بیفتد. هر زمان که محدوده را فعال می‌کنید و خانه شومینه می‌گیرد، این حیوانات به‌علاوه قسمت‌های لانه‌شان را ترک می‌کنند، که می‌تواند سال‌های بعد شومینه را بگیرد. قرار دادن یک کلاه بلند دودکش چینی می تواند آفات را از دودکش شما دور نگه دارد و در قیمت پاکسازی صرفه جویی کند.

اهمیت کلاهک دودکش