سئو SEO چیست ؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده نبض بلاگ

هدف از ایجاد لینک، دستیابی کاربر و موتورهای جستجو به صفحات دیگر می‌باشد. هرچه میزان لینک دهی به یک صفحه و یا یک سایت بیشتر باشد، اعتبار آن نزد موتورهای جستجو افزایش می‌یابد. همانند پیج آتوریتی که به اعتبار یک صفحه می‌پرداخت، دامین آتوریتی به اعتبار کل دامنه نزد موتورهای جستجو اشاره می‌کند و عملکرد کل سایت را در نظر می‌گیرد. اعتبار یک دامنه می‌تواند باتوجه نحوه لینک‌سازی‌های داخلی، بک‌لینک‌های ثبت شده، کیفیت محتوای تمامی صفحات و سایر عوامل دچار تغییرات شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

معمولا در 3 – 4 ماه ابتدایی اقدام به لینک سازی های گسترده نیاز نیست و بایستی سایت در مسیر صحیح موفقیت پله ای قرار گیرد. در اینستاگرام نیز اگر فعالیت شما منجر شود تا کاربران با برند شما آشنا شوند و شروع به جستجوی نام برند شما کنند قطعا میتواند در سئو تاثیر داشته باشد. گوگل با انجام بیش از 90 درصد از کل جستجوها در سراسر جهان ، بدون شک بر سهم بازار جهانی موتورهای جستجو تسلط دارد.

سئو SEO چیست ؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده نبض بلاگ

دستاوردهای ما در ماه های اولیه (پس از شروع سئو سایت) اطلاعات و آمارهای جدیدی فراهم میکند که زمینه ساز تحلیل های دقیق تر، برنامه ریزی بهتر و تولید محتوای جدید میشود. این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است. فاکتور های زیادی در رتبه وب سایت وجود دارند که در برخی از آنها شما قادر به کنترل و مدیریت آنها نیستید.

از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است. سلام دوست عزیز
نظر شما کاملا صحیح است ولی درک درست از مفهوم سئو برای افرادی که به تازگی به این فضا ورود میکنند بسیار ارزشمند خواهد بود. سلام دوست عزیز
سیستم امتیازدهی ستاره‌ای برای محصولات و برخی مفاهیم خاص مثل یک رستوران و … تعریف شده است. برای اینکه راحت تر به این قضیه نگاه کنید، باید ماموریت اصلی گوگل را بشناسید. این موتور جستجو میخواهد تمام اطلاعات موجود در فضای دیجیتال را به شیوه ای دسته بندی کند تا کاربری که به این اطلاعات نیاز دارد، به راحت ترین شیوه و با سریع ترین زمان، به آن برسد. وقتی هدف شما با هدف گوگل مشترک شود، میتوانید به رتبه گرفتن سایت در نتایج امیدوار باشید.

در نتیجه، صفحه‌های شما در مقایسه با وب‌سایت‌هایی که تمام محتوا را روی یک صفحه متمرکز کرده‌اند، شانس کمتری برای دریافت رتبه‌های برتر در کلمات کلیدی رقابتی پیدا می‌کنند. اما با این حال باید برای بهبود رتبه در صفحه‌ها از کلمات کلیدی استفاده شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای به‌کارگیری کلمات کلیدی، تگ عنوان صفحه است. زمانی که فهرست کلمات کلیدی خود را ایجاد کردید، در مرحله بعدی باید این کلمات را در محتوای وب‌سایت خود هدف‌گذاری کنید.

در این صورت کرولر گوگل گمراه شده و به هر دو صفحه برای یک کلمه کلیدی رتبه می دهد. عیب اصلی کنیبالیزیشن (خود رقابتی) در عدم رشد صفحات سایت به میزان درست و پایین آمدن رتبه سایت در کلمه کلیدی مورد نظر شده است. وبمستر ها با استفاده از تجربه و ابزار های مختلف، میزان سختی کلمات کلیدی را سنجش و با تحقیق کلمات کلیدی، برای عبارات مختلف محتوای مناسب نگارش می کنند. سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را شناسایی کرده، زمینه فعالیت شما را بفهمد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط مثلا همین خرید موبایل سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد.

این کتاب ترجمه ای از فایل «اصول راهنمای گوگل برای ارزیاب‌های جستجو» است که برای فهم بهتر سئو به ما کمک میکند. با خواندن این کتاب، دقیقاً می‌فهمیم که گوگل چه معیارهایی برای بررسی سایت‌ها دارد. البته منظورمان الگوریتم‌های گوگل نیست، منظور ما معیارهای ارزیاب‌ها و کارشناس‌هایی است که در گوگل کار می‌کنند.

همه می‌دانیم که سهم گوگل در بازار 90.8٪ است، پس باید به جای الگوریتم‌های موتور جستجوی مانند یاهو و بینگ، الگوریتم گوگل را درک کنیم. یعنی اگر تمام معیارهای سئوی داخلی و خارجی را هم که رعایت کنید، بدون تحلیل آمارها و بررسی وضعیت صفحات سایتتان، دقیقا نمی‌دانید که آیا درست پیش رفته‌اید یا خیر. علاوه بر آن داده‌های سرچ کنسول به شما کمک می‌کند که تصمیم‌های درستی در طی روند سئوی سایتتان بگیرید. به خاطر همین اهمیتی که این ابزار گوگل در سئو دارد، تصمیم گرفتیم که دوره گوگل سرچ کنسول را در دوره سئو بگنجانیم.

سئوی کلاه سیاه: ما تظاهر می‌کنیم که خیلی خوبیم!

الگوریتم‌های گوگل در سئو بسیار پیچیده هستند و اطلاعات دقیقی از آن‌ها در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد، اما به عقیده بسیاری از کارشناسان سئو، گوگل هنگام رتبه‌بندی صفحه‌های وب به نکات زیر توجه می‌کند. به تعداد کاربرانی که بدون پرداخت پول توسط جستجوی عبارتی از طرف گوگل یا سایر موتور های جستجو وارد وبسایت می شوند، ارگانیک ترافیک گفته می شود. می توان گفت اصلی ترین دلیل ایجاد مفهومی به نام سئو ایجاد ارگانیک ترافیک برای کسب و کار هاست. 2014- یاهو به موتور جستجوگر پیش فرض برنامه موزیلا فایرفاکس تبدیل شد. گوگل همچنان در حال کار روی آپدیت جدید الگوریتم کبوتر برای بهبود نتایج جستجوی محلی و لوکال بود.

  • بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از فشرده‌سازی مناسب، بهینه‌سازی کد‌ها و اجتناب از افزونه‌های غیرضروری از جمله راهکارهای بهبود سرعت و عملکرد وب‌سایت هستند.
  • سلام دوست عزیز
    مسیر یادگیری سئو و مفاهیمی که باید با آنها آشنا شوید را به صورت کامل در دوره نقطه صفر سئو معرفی کرده‌ایم.
  • به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده‌‌اید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام می‌دهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است.
  • این آپدیت به‌منظور اهمیت روزافزون موبایل در زندگی انسان‌ها ایجاد شده بود.
  • باید همچنین بدانید چه موقع از نوفالو استفاده می‌کنید، پست مهمان از بین رفته یا خیر.
  • هیچ‌گاه فراموش نکنید که پایه و ستون هر کسب‌وکاری محصولات و خدماتی است که ارائه می‌دهد.

بنابراین اگر با وجود تمام تلاش ها، رتبه وب سایت شما تغییری نکرد، بهتر است که صبر کرده و به تولید محتوای بهتر در وب سایت ادامه دهید تا نتایج حاصل از تلاش هایتان بالاخره دیده شود. Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان وب سایت است که ترافیک وب سایت و رفتار کاربران را ردیابی و گزارش می کند. Google Analytics یک ابزار قدرتمند است که داده های مفیدی را ارائه می دهد.