سقف وافل حاتم حاتم بنا، تولیدکننده، طراح و مجری سقف وافل | elitarchgroup

دلیل پیدایش سقف‌های وافل را می‌توان رفع یکی از نیازهای ساختمان یعنی افزایش دهانه ستون‌ها و بزرگ‌‌تر شدن فضاها دانست که همین موضوع را می‌توان اولین مزیت این سقف‌ها دانست. یکی از راه‌های کاهش هزینه اجرای این سقف، خرید قالب دست دوم است. اگرچه با خرید این قالب‌ها هزینه ساخت و ساز را کاهش می‌دهید اما حساسیت بیشتری باید به خرج دهید. میلگردهای فوقانی و تحتانی تیرچه‌ها در سقف وافل یک طرفه توسط قلاب‌هایی به یکدیگر بسته می‌شوند.

در پاساژها، مراکز تجاری، نمایشگاه ها و… همواره نیاز به دهانه های بلند محسوس بوده است و معمولا بدلیل مساحت و زیربنای زیاد صرفه اقتصادی یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب سیستم سقف بوده است. برای طراحی سقف وافل می‌توان از آیین‌نامه ACI، مبحث 9 مقررات ملی استفاده نمود، همچنین می‌توان برای طرح لرزه‌ای سقف از آیین‌نامه‌های 2800، ASCE،IBC استفاده نمود. لازم به ذکر است که برخلاف سقف های مجوف دیگر (مانند کوبیاکس، یوبوت و …)، به دلیل عدم نیاز به لایه تحتانی بتن، مشکل عدم نفوذ بتن در لایه زیرین در سقف حذف می‌گردد.

نحوه اجرای سقف وافل یک طرفه

سقف وافل حاتم حاتم بنا، تولیدکننده، طراح و مجری سقف وافل | elitarchgroup

به همین جهت می توان از سقف های وافل در سقف های با دهانه ی بلند استفاده کرد. زمانی که بتن ناکارآمد حذف می شود، از وزن سازه کاسته شده و جهت زیاد شدن سهم آن ها در امواج زلزله، در برابر لرزه مقاوم می شوند. در سقف وافل دو طرفه تیرچه ­ها باری تحمل نمی ­کنند و در واقع نقش تکیه گاهی ندارند بلکه بار از این نوع سقف توسط ستون­ها در چهار طرف به فونداسیون منتقل می­شود. از این رو این گونه سقف­ ها مقاومت بیشتری داشته و می­توان آن­ها را در دهانه های بلندتری اجرا کرد. شرایط خاص بیشترین دهانه سقف وافل تا متر نیز قابل اجرا است.

  • شرکت گنبد فیروزه بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع سقف وافلدر سراسر کشور می‌باشد.
  • هنگامی که مجوز برچیدن و دومونتاژ سقف توسط دستگاه نظارت پروژه صادر شد (با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه) این عملیات باید بصورت تدریجی و پیوسته انجام شود تا از تحت نیرو قرار گرفتن سقف بصورت آنی جلوگیری شود.
  • از فضای مشبک ایجاد شده برای نورپردازی و یا اجرای نماهای جذاب استفاده می گردد.
  • ایجاد نصب ورق برای ساپورت‌های تاسیساتی در کف تیرچه‌ها در قبل از بتن‌ریزی.
  • همچنین این شرکت دارای نمایندگی‌هایی در اقصی‌نقاط کشور و همچنین کشور عراق است که برای انجام پروژه‌های کوچک و بزرگ می‌توان از پیمانکاران این شرکت استفاده نمود.

این مجموعه با ابداع روش قفلدار کردن قالب های وافل باعث افزایش راندمان و ایمنی در استفاده از این نوع قالب ها شده است که علاوه بر سرعت و اقتصاد ، زیبایی و اکسپوز بودن نمای زیر سقف هم از دستاوردهای این طرح است. عامل تاثیر گذار در نحوه اجرا و ادوات مورد نیاز آنها؛ طول دهانه، ارتفاع تیرها و ارتفاع کف تا زیر سقف است که در ادامه با همه این عوامل آشنا خواهیم شد. ولی بدلیل انسجام بیشتر این مطالب، با همان دسته بندی یک طرفه و دو طرفه ادامه می دهیم و در انتها نکات خاص اجرایی را هم مرور خواهیم کرد. در این مقاله هدف، تشریح مراحل، روند و نکات اجرایی برای سقف های وافل است که در صورتی که مورد غفلت واقع شود، جبران خسارت ها بسیار سخت خواهد بود. اهمیت این موضوع وقتی مصداق پیدا می‌کند که شما هرزگاهی متوجه می‌شوید که سازه ای با سقف وافل دچار مشکل شده که عموما ضعف اجرا در آنها طراحی ساختمان اداری حاکم بوده است. برای راهنمایی خرید قالب سقف وافل و نحوه اجرا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

قالب وافل یک‌طرفه