سئو خارجی یا “off page seo” چیست؟ گلد لینک -بهترین بک لینک

سئو خارجی یا “off page seo” چیست؟ گلد لینک

در مقابل، تمامی مواردی که خارج یک سایت بررسی می‌شوند و بر روی جایگاه آن در موتورهای جستجو مانند Bing، Google، Yahooو… اثر می گذارند،سئو خارجی سایت است. مفهوم سئو خارجی سایت “سئو آف پیج” بر‌خلاف سئوی داخلی که بر روی وب سایت و طراحی و عملکرد درونی آن انجام می‌شود، شامل اقدامات و تغییراتی است که بیرون سایت، صورت می‌پذیرند. با عضویت در این فروم‌ها، پاسخ به سوالات کاربران و البته ایجاد بک لینک‌های مناسب به وب­سایت، به‌ بهبود سئو سایت کمک کنید. این لینک‌ها، معتبر و مفید هستند و کاربران را به‌ سمت سایت هدایت می‌کنند. بر‌خلاف سئوی داخلی که بر روی صفحات داخلی وب‌سایت، طراحی و عملکرد درونی آن انجام می‌شود، سئو آف پیج شامل اقدامات و تغییراتی است که خارج از مرزهای سایت، صورت می‌پذیرند.

  • این یک راه بسیار موثر برای جذب لینک های با کیفیت به یک سایت خاص است.
  • اگر می خواهید بک لینک های رقبا خود را دریافت کنید، میتوانید از یک روش ساخت پیوند مانند Skyscraper Technique استفاده می کنید.
  • برخلاف تصور معمول بهینه سازی خارجی یا استفاده از سئو خارجی می ‌تواند بیشتر از دستیابی به پیوند انجام پذیرد.
  • مشکل این است که در حال حاضر هوش مصنوعی به اندازه کافی پیشرفته نیست تا یک برنامه کامپیوتری بتواند کیفیت آن صفحه را تعیین و ارزیابی کند.

هدف از سئو خارجی تقویت وب‌ سایت در شبکه های مختلف با کارهای دور از وب سایت مذکور است. برخلاف تصور معمول بهینه سازی خارجی یا استفاده از سئو خارجی می ‌تواند بیشتر از دستیابی به پیوند انجام پذیرد. طیف گسترده ‌ای از فعالیت ها که امروزه برای ایجاد رقابت در کسب و کار آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند موجب می ‌شوند با بالا رفتن رقابت سطح بی ‌نظیری در این فضا ایجاد شود.

سایت های نشانه گذاری اجتماعی (سایت های social bookmark)

برای مثال، اگر صاحب یک سایت مسافرتی هستید، باید اغلب لینک‌هایی که می‌گیرید از سایر سایت‌های مسافرتی، بلاگرها، سایت‌های سفرنامه، توریسم و مانند آنها باشد. دلیل اصلی آن این است که تغییر سیگنال های اجتماعی بسیار آسان است. شما می توانید هزاران social share را با چند دلار در سایت هایی مانند Fiverr خریداری کنید. به طور کلی، مواردی که به این سادگی تغییرپذیرند، فاکتورهای رتبه بندی معتبری محسوب نمی‌شوند.

  • وقتی به لینک سازی فکر می‌کنید، راه ساده را انتخاب نکنید، اما سعی کنید از سایت‌های معتبر سایت بهترین بک لینک بک لینک بگیرید.
  • می توانید از کلمات کلیدی مرتبط در طول صفحه خود استفاده کنید تا از پر کردن کلمات کلیدی در حالی که هنوز از بهترین روشهای سئو on-page پیروی می کنید جلوگیری کنید.
  • سعی می‌کنند تا مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات پیچیده را به‌گونه‌ای به تصویر درآوردند که پیام به شیوه‌ای سریع و قابل‌فهم به مخاطب منتقل شود.
  • کلمات کلیدی چه کلماتی هستند؟ هنگامی‌که در اینترنت به دنبال اطلاعاتی درباره یک مطلب هستید، آن را با چه کلمات…

GMB روی وب سایت شما نیست و نباید فراموش کنید که تمام تلاش خود را روی سئو خارجی وب سایت خود متمرکز کنید. کاربران دوست ندارند هنگام بازدید از سایت شما به سایر صفحات هدایت شوند یا صفحه 404 را ببینند. اگر لینک خارجی شما با تغییر URL مواجه شده باشد، کاربر به صفحه مورد نظر راهنمایی نمی‌شود. استنباط Moz این است که پروفایل Google My Business بهینه شده، مهمترین عامل برای رتبه بندی در نتایج “snack pack” و چهارمین عامل مهم برای جستجوی عادی و ارگانیک محلی می‌باشد. با وجود اینکه روش های نامعتبر متفاوتی برای بک لینک گرفتن وجود دارد (مثلا خریدن آن)، به طور کلی یافتن لینک های با کیفیت بالا کار سختی است. معمولاً افراد به محتوا لینک نمی‌دهند، مگر اینکه برای بازدید کنندگان آن ها ارزش داشته باشد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بخش بزرگی از آن توسط لینک بیلدینگ یا لینک سازی خارجی صورت می‌گیرد اما درواقع سئو خارجی فراتر از این است. غالب کاربران معمولا تاکید بر روی استفاده و بهینه سازی وب سایت از طریق سئو داخلی دارند. محتوای سایت بهینه شده و با استراتژی های مناسب به ربات‌ های موتور جستجو کمک می ‌کند تا وب ‌سایت‌ها را اسکن کند. این شرایط موجب می ‌شود که با درک بهتر از محتوای وب سایت و با توجه به علاقه کاربران رتبه آن ها تعیین شود. الگوریتم موتورهای جستجو در این روش با مقایسه وب سایت شما با رقبا از عوامل موثر و مورد استفاده مانند محتوای متنی، عکس، پیوندها و برچسب های متا به وب سایت شما اعتبار می دهند. چنانچه به دنبال یک وبسایت موفق و کسب و کار مناسب هستید باید از اطلاعات کافی در مورد جزئیات این امر بهره مند شوید.