میدانید دیزل ژنراتور چگونه کار میکند؟

هنگامی که خرابی موتور ژنراتور به دلیل احتراق ناقص صورت می گیرد کربن سخت به وجود می آید که دارای سطحی بسیار خراشنده است. اگر نکات ایمنی که در ذیل می آید دنبال شود امکان بروز اتفاقات تصادفی به حداقل میرسد. زیرا توان مکانیکی که یک موتور تامین می کند، می تواند توان الکتریکی خروجی ژنراتور را مشخص کند و به این وسیله قدرت الکتریکی برای استفاده از دیزل ژنراتور بدست می آید. موتورهای برق جیان دانگ به وسیله آب یا هوا خنک می شوند. نام دیگر آلترناتور genhead است که به عنوان بخشی از ژنراتور که در قسمت خروجی جریان الکتریکی ورودی مکانیکی عرضه شده را توسط موتور تولید می کند. اساس کار دیزل ژنراتور بر پایه بهرهگیری آلترناتور از نیروی مکانیکی موتور است. به ژنراتور آلترناتور نیز گفته میشود و در ایران بیشتر با مفهوم ژنراتور مطرح میشود.

دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا در مدل های مختلف که در بالا به برخی از آنها اشاره شود با ظرفیت بی نظیر و قابلت راه اندازی سریع، به دلیل کم بودن هزینه های جانبی و هزینه های نگهداری و همچنین برخورداری از کیفیت بالا، قابلیت اطمینان، و هزینه های عملیاتی پایین می توانند انتخاب مناسبی برای استفاده کنندگان این قبیل محصولات دیزل ژنراتور باشند. هر زمانی که متوجه شدید ژنراتور شما آنطور که باید کارآمد نیست، باید تعمیر و نگهداری را انجام دهید.

انواع دیزل ژنراتور در بسیاری از انواع ژنراتور برق، حتی کنترل پنل در صورت تشخیص هر گونه مشکلی مثل کمبود سطح روغن، خودش به طور خودکار موتور را خاموش می کند. توان این نوع موتور برق، 1 الی 15 کیلووات است ولی راندمان سوخت آن نسبت به نوع دیزلی کمتر است. ژنراتورهای دیزلی پرقدرت پرکینز، کاربردهای بسیار متنوعی دارند و توان آن ها از ۴ کیلووات تا ۱۹۴۰ کیلووات متغیر می باشد. رتبه چهارم: دیزل ژنراتور دست دوم لوول ساخت چین می باشد. ژنراتور برق وسیله ای است که انرژی مکانیکی به دست آمده از منبع بیرونی را به انرژی الکتریکی به عنوان خروجی تبدیل می کند.

این موتور برقها بدلیل حجم کمتری که نسبت به ژنراتورهای بزرگتر دارند و قابل حمل بودنشان، برای کاربریهای بسیاری مناسب هستند. برای مثال می توان ژنراتورها را براساس نوع سوخت مصرفی، دور موتور، نوع استارت، نوع سیستم های خنک کننده و نوع و حجم کاری تقسیم بندی کرد. ولتاژ ژنراتور برق پرکینز بین ۲۳۰ یا ۴۰۰ می باشد که به صورت اتوماتیک تنظیم می شود/ این ژنراتورها، برق سه فاز با فرکانس ۵۰ هرتز تولید می کنند. برق موتور برق های جیان دانگ، از نوع تک فاز یا سه فاز DC با فرکانس ۶۰ یا ۵۰ هرتز است. تعداد فاز خروجی: برای کار خود احتیاج به برق سه فاز دارید یا برق تک فاز؟

همچنین معمولاً در محیط های تجاری مورد استفاده قرار می­ گیرند و ضریب توان آنها 0.8 می باشد. معمولا خرید یک ژنراتور بزرگتر از میزان مورد نیازتان بهتر از این است که یک ژنراتور کوچک تر از میزان مورد نیاز خود بخرید اما ژنراتورهای بیش از اندازه بزرگ نیز مشکلات خودشان را دارند. ژنراتورهای استندبای اضطراری (ESP): این موتورها در سال بیش از ۱۰۰ ساعت و با بیش از ۸۰٪ از توان خروجی خود کار نمی کنند. توان نوع پرایم دیزل ژنراتورهای پرکینز سری ۴۰۱۶ بین ۱۸۵۰ تا ۲۲۵۰ kVA، توان نوع استندبای بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ kVA و توان بیس لود آن ها که محدودیت ساعت کار ندارد ولی بار اضافه تحمل نمی کند، بین ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ kVA است.

با استفاده از یاتاقان ها، شفت ها، و بست ها، پمپ های سوخت و آب بازسازی می شوند. عمر مفید دیزل ژنراتورها بین 20.000 تا 30.000 ساعت می باشند و پس از آن باید تعمیر اورهال شوند . سیستم های روغن کاری نیز برای دیزل ژنراتور ها بسیار ضروری است، زیرا پس از 500 ساعت استفاده روغن ژنراتور باید تعویض شود. ژنراتورهای برق اضطراری پرکینز بسیار محبوب هستند. مدل های مختلف دیزل ژنراتور برق پرکینز دارای انواع متفاوتی کنترل پنل، شامل دستی، خودکار و هوشمند اتوماتیک و نظارت از راه دور می باشند. اول اینکه این ژنراتورها گران قیمت تر هستند و بنابراین با خرید یک ژنراتور بزرگتر از میزان مورد نیازتان، هزینه ای اضافی می کنید. کارایی این دستگاه بسیار گسترده است و معمولا در موقعیتهایی مورد استفاده قرار میگیرد که امکان دسترسی به برق شهری وجود نداشته باشد.

دیزل ژنراتور چیست

در این رابطه Ns سرعت سنکرون یا همان سرعت چرخش روتور بر حسب دور در دقیقه(RPM)، f فرکانس تغذیه موتور بر حسب هرتز و p تعداد قطبهای استاتور است. توان خروجی ژنراتورهای لوول بین ۲۶ کیلووات تا ۲۰۲ کیلووات و دور آن ها بین ۱۵۰۰ دور بر دقیقه تا ۲۶۰۰ دور بر دقیقه می باشد. این ژنراتورها برای تأمین برق در بازه های زمانی کوتاه مثل قطعی های برق استفاده می شود. حتما یک برنامه زمانی برای سرویس کردن داشته باشید و درجه ها را به طور مرتب بخوانید و اعدادی که نشان می دهند را به تاریخ و ساعت، ثبت کنید. برای خرید روغن صنعتی و انواع روانکار به سایت کینی اویل مراجعه نمایید و لیست محصولات را مطالعه کنید در صورت نیاز به مشاوره متخصصان این مجموعه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

قوی ترین دیزل ژنراتور برق پرکینز را می توان در ژنراتورهای سری ۴۰۱۶ یافت. این موتورها در مناطقی استفاده می شوند که دسترسی به برق شهری یا صنعتی وجود ندارد. این نوع ژنراتورها در نواحی دورافتاده مثل معادل که به شبکه برق دسترسی ندارند استفاده می شوند. رگولاتور ولتاژ وظیفه تنظیم ولتاژ خروجی ژنراتور را دارد که این کار با عملکرد اجزایی مانند رگولاتور، سیم پیچی تحریک کننده و روتور یکسو کننده انجام می پذیرد. نفتکش افراماکس ۲ که توانایی حمل ۱۱۳ هزار تن نفت خام معادل ۷۵۰ هزار بشکه را دارد، پس از آزمایشهای دریایی، تحویل مشتری خارجی میشود.

اگر نیازی به تعویض ژنراتور باشد، نگران نباشید زیرا می توانید بهترین ژنراتورها را از شرکت رادوکو خریداری کنید. موتور برق های جیان دانگ، بنزینی هستند و بنابراین باید نکات ایمنی زیادی را برای کار کردن با آن ها رعایت کنید. بعضی ها تصور می کنند که خرید یک ژنراتور برق اضطراری کوچک تر از میزان نیازشان ایرادی ندارد، زیرا این ژنراتور همیشه کار نمی کند اما این باور غلط است زیرا وقتی که لازم باشد، ژنراتور باید کل تأسیسات را برق رسانی کند. به عبارت دیگر، چه همیشه از ژنراتور استفاده کنید، چه تنها در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید، ژنراتور باید بتواند توان مورد نیاز تأسیسات شما را تأمین نماید. اگر خاکی یا خراب شده است، باید تمیز ویا تعویض گردد. 6. فیلتر هوا را همیشه تمیز نگه داشته و هر 300 ساعت کار تعویض کنید.

اگر یک موتور برای ژنراتور برق تهیه می کنید، در نظر داشته باشید که میزان صدای تولیدی از یک ژنراتور به این قسمت مربوط می شود که در ژنراتور های دیزلی بسیار بالا است و با انتخاب موتور مناسب تا حد زیادی می توان این صدا را کاهش داد. ژنراتورهای نوع پرایم (PRP): این ژنراتورها می توانند در تمام طول سال با ۱۰۰ ٪ توان کار کنند. ژنراتورهای برق پیوسته (COP): این ژنراتورها محدودیت زمانی عملکردی ندارند و می توانند در تمام طول سال با ۱۰۰٪ توان خود کار کنند.

درجه های موتور: این درجه ها اطلاعات مهمی در رابطه با سطح روغن و مایع خنک کننده، ولتاژ باتری، دور موتور و طول مدت عمل موتور فرآهم می آورند. سلام هزینه تولید برق با ژنراتور گازی برای هر کیلووات چقدر تموم می شود؟ ژنراتور برق دیزلی پرکینز به کم هزینه بودن و عملکرد بی نظیر مشهور است. ممکن است که سرویس کردن ژنراتور برق کمی هزینه بر باشد ولی این دستگاه ها، بسیار گران قیمت هستند و این هزینه های کوچک جلوی خراب شدن آن ها و هزینه های سنگین تر را می گیرند. Jakson طیف گسترده ای از ژنراتورهای کامینز را از 7.5 کیلو ولت آمپر تا 3750 کیلو ولت آمپر در نود ارائه می دهد که می تواند نیازهای انرژی متنوع مشتریان صنعتی، تجاری و فردی را برآورده کند. شرکت رادوکو انواع بسیار متنوعی از دیزل ژنراتور برق لوول را وارد کشور کرده و به فروش می رساند.

پس از بررسی کلیه مطالب فوق باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که اگر قرار است دیزل ژنراتور دائم کار کند ، بهتر است با بیش از ۸۰ درصد توان کار نکند ولی در مصرف اضطراری از کل توان دستگاه نیز می توان استفاده کرد . این شرکت سابقه ای بیش از نیم قرن در تولید موتور برق دارد. این ژنراتورها دارای مهندسی و فناوری بسیار پیشرفته ای می باشند. شرکت رادوکو در ایران انواع مختلف دیژل ژنراتور برق پرکینز را وارد کرده و به فروش می رساند. از آن جایی که بسیاری از ژنراتورها برای تأمین برق اضطراری در مواقع قطعی برق استفاده می شوند، ضرورت دارد که اپراتورهای ژنراتور مرتبا آن ها را بازرسی کرده و از عملکرد صحیح ژنراتور در هنگام نیاز، اطمینان حاصل کنند.

همچنین، به جلوگیری از آسیب دیدن موتور در هنگام کار با سطوح بار کم کمک میکند و در نتیجه عمر مفید آنها را افزایش میدهد. هر چه دیزل ژنراتورها بزرگتر باشند، راندمان بهتری دارند و ارزان بودن سوخت مصرفی آنها نسبت به موتورهای بنزینی مهمترین مزیت آنها محسوب می شود. این دستگاه فوق العاده و کاربردی در انواع گوناگونی تولید می شود که هر کدام از آنها ویژگیها و کاربردهایی دارند که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. راشاماشین در این مطلب به بررسی انواع ژنراتور برق و کاربردهای مختلف آن می پردازد. دیزل ژنراتورهای برق علاوه بر تمام اجزا و جزییاتی که بررسی شد، شامل تعدادی تجهیزات قابل سفارشیسازی نیز هست که به عنوان گزینههای یک دستگاه ژنراتور دیزلی محسوب میشوند. شرکت رادوکو ژنراتورهایی با توان های بسیار متنوع را به فروش می رساند که می توانید با توجه به نیاز خود که می توانید آن را با مشاوره تلفنی رایگان این شرکت تعیین نمایید، از میان این ژنراتورها که شامل موتورهای برق بنزینی کوچک مثل برند هوندا با توان یک تا هشت کیلووات تا دیزل ژنراتورهایی مثل برند بنز با توان ۵۰ تا ۵۰۰ کیلووات، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

دست دوم لوول ساخت چین می باشد.

در آینده می توانید این اعداد را با اعداد جدید مقایسه کرده و ناهنجاری های عملکردی ژنراتور برق را که می توانند نشان ایراد باشند، تشخیص دهید. شرکت رادوکو انواع مختلف موتور برق های جیان دانگ را وارد کشور کرده و به فروش می رساند. بالعکس، وقتی که برق تولیدی زیاد باشد، ATS به کنترل پنل سیگنال می فرستد تا ژنراتور را خاموش کند. این دسته از دیزل ژنراتور ها برای مصارفی تعریف شده اند که دیزل ژنراتور به طور 24 ساعته و بدون وقفه برق مصرفی را تامین نماید. توان و قدرت موتور برق و همچنین استفاده از اتاقک های عایق صدا یا کانوپی از دیگر مواردی هستند که می توان بر همین اساس آنها را در گروه های مختلف دسته بندی کرد.

کاربرد دیزل ژنراتور

اگر ژنراتوری که می خرید، بیش از اندازه کوچک باشد، نیروی مورد نیاز شما را تأمین نخواهد کرد و بنابراین باید بعضی از دستگاه و وسایل الکتریکی را از برق ژنراتور محروم کنید. حتی ممکن است استفاده بیش از حد از یک ژنراتور ضعیف، سبب آسیب خود ژنراتور و وسایل برقی مصرف کننده برق آن شود. همچنین، توان خروجی بالا و ولتاژ بالای ژنراتورهای قوی می تواند سبب آسیب زدن به دستگاه های الکتریکی استفاده کننده از آن ها شود. درجه های ژنراتور: اطلاعات مهمی در رابطه با توان، ولتاژ و فرکانس خروجی فرآهم می آورند. یک دستگاه دیزل ژنراتور از قطعات مهمی تشکیل شده است که عملکرد کلیه این قطعات به واسطه مصرف سوخت برق مورد نیاز را تأمین میکند، در بخش دیزل تجهیزاتی از قبیل رادیاتور، استارت، دینام، سیلندرها، توربوشارژر عناصر اصلی بشمار میآید.

قیمت دیزل ژنراتور