بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسر (Acer) +

لپ تاپهای ایسوس tuf در صفحه نمایشهای 15 و 17 اینچ تولید شدهاند، که با توجه به نیاز و بودجه خود، میتوانید هر سایزی را که دوست دارید انتخاب کنید. بهترین لپ تاپ گیمینگ برای شما یک تعادل از نوع استفاده و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید هست . این لپتاپ همچنین دو اسلات PCIe M.2 SSD و یک جایگاه هارد درایو دارد و میتوانید تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم 2400Mhz نیز در آن قرار دهید. اگر لپ تاپ شما SSD ندارد که به طور حتم به فکر اضافه کردن حافظه SSD یا تغییر حافظه HDD به SSD باشید تا سرعت لپ تاپ افزایش پیدا کرده و مدت زمان لود بازیها کاهش پیدا کند. مطمئنا برای برنامه نویسی و بازی ، هارد SSD کارایی بسیار بیشتر و بهتری دارد، بنابراین انتخاب لپ تاپ که دارای هارد SSD اضافه نیز باشد ، راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ بسیار توصیه میشود.

به طور مثال این محصول در مدلی راهی بازار شده که از پردازنده Ryzen 7 با ۱۶ گیگابایت رم بهره میبرد و قیمت آن هم نزدیک ۱۰۰۰ دلار خواهد بود. لپ تاپ HP Pavilion Gaming 15 یک لپ تاپ فوق العاده برای اجرای بازیهای ۱۰۸۰p است که با استفاده پردازندههای چهار هسته ای Core i5، ۱۶ گیگابایت حافظه ۸ گیگابایت و کارت گرافیک 4g gtx 1050 ddr5 به جای GTX 1650 عملکرد بهتری را نسبت به لپ تاپ MSI ارائه میدهد. Area-51m را میتوانید با کارت گرافیک GeForce RTX 2080 نیز سفارش دهید؛ البته نه نسخه لپتاپی ضعیفتر، بلکه نسخه اصلی که قابلیت آورکلاک را نیز دارد تا اختلاف آن با یک کارت گرافیک بزرگ پیسی به حدود ۵ تا ۱۰ درصد برسد. یکی از مهمترین وجه تمایز لپ تاپهای گیمینگ، قدرت تراشه یا پردازنده آنها است، زیرا سیستمهای گیمینگ به پردازندههای قوی نیاز دارند و شما میتوانید انتخاب خود را میان برندهای Intel و AMD و با در نظر گرفتن تعداد فرکانس پردازنده، تعداد هسته، میزان حافظه پنهان و سری تراشه انتخاب کنید.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ

لپتاپهای مخصوص بازی به واسطه اینکه قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند به راحتی از پس اجرای بازیهای جدید روی تنظیمات گرافیکی بالا بر میآیند و حتی برای کارهای دیگر از جمله ویرایش و عکس و ویدئو هم مناسب خواهند بود. لپ تاپ ایسوس VivoBook R528EP دارای پردازنده مرکزی Core i5 نسل ۱۱ و مانند لپ تاپ قبلی علاوه بر فعالیتهای ترید، برای فعالیت های سنگین بسیار مناسب است. لپ تاپ گیمینگ شما باید پردازنده مرکزی AMD یا Intel داشته باشد تا خیال شما از کیفیت ساخت و طول عمر CPU آسوده باشد. حتی برخی مدلهای جدید امکان تعویض رم یا حافظه را نیز از کاربر گرفتهاند. بهترین لپ تاپ های Dell با اجزاء و امکانات قدرتمند و قدرتمندتر ساخته شده اند تا بتوانند نیازهای محاسباتی هر کاربر را برطرف سازند. نمایشگر ۱۴۴ هرتزی لپ تاپهای tuf یکی از نقاط قوت اصلی این دستگاهها است، که میتواند در بازیهای شوتر اول شخص حرفهای، تجربهای لذتبخش را برای کاربر رقم بزند.

می توانید یک دستگاه گیمینگ قدرتمند با عمر باتری خیره کننده را از بین مدل های معرفی شده در قسمت بالا انتخاب کنید. ظرفیت نگهداری شارژ یکی از مهمترین فاکتورهایی است که برای خرید لپ تاپ باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا لپ تاپهای گیمینگ در مقایسه با لپ تاپهای معمولی به باتری بیشتری نیاز دارند. با توجه زیاد در جستجوی پردازنده هایی باشید که شامل عدد 8 در شماره مدل شوند مانند (Core i7-8250U) باشید، زیرا جزء جدیدترین سری هشتم اینتل هستند و از عملکرد بهتری برخوردارند. مهدی شجاری موسس موبونیوز این بار در کانال یوتیوب موبو های تک به شما پیشنهاداتی میدهد و لپ تاپ هایی را معرفی میکند که تعداد زیادی از آنها در دیجی 63 موجود هستند. برای این کار دستگاههایی وجود دارد که کمتر مرکز تعمیر کامپیوتر و لپتاپی در ایران از آن برخوردار است و آن دستگاه نیز ماشین Ball grid array یا همان BGA است که کارش باز کردن و تعویض قطعاتی هست که پکیجینگ آنها به صورت BGA است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون

به لطف مادربورد Z390 درون این لپتاپ بهصورت تئوری میتوانید هر پردازنده سازگار با این چیپست را روی آن نصب کنید؛ البته با توجه به مصرف انرژی و منبع تغذیه. ضخامت این محصول حدودا 24mm و وزن آن برابر با 2.3Kg است. از همین رو برای اینکه لپ تاپ قادر باشد از پس این گرافیکهای با کیفیت برآید نیاز به کارت گرافیک، حافظه رم و پردازنده با مشخصات بالا خواهد بود. لپ تاپ گیمینگ Redmi G 2021 Edition دارای پردازندهی قدرتمند AMD Ryzen 7 5800H با فرکانس کاری بین 3.2 تا 4.4 گیگاهرتز و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 با 6 گیگابایت حافظه ویدیویی است و از این رو برای اجرای سنگینترین بازیها و برنامههای گرافیکی هم هیچ مشکلی نخواهد داشت. مانیتورش کم کیفیته و زاویه دیدش محدوده جوری که دو نفر نمی تونن هم زمان تصویر رو درست ببینن.

دیگر لپتاپ گیمینگ ایسوس که با آن میتوان در بازه قیمتی ۳۰ میلیون تومان، به آخرین نسل کارتهای گرافیکی انویدیا راه پیدا کنیم FX506HE است. بدون شک میدانید که لپ تاپهای گیمینگ به کارتهای گرافیکی با قدرت بالا نیاز دارند تا قابلیت اجرای نرم افزارهای مختلف را با بالاترین کیفیت داشته باشند. در مورد کارتهای گرافیک اما Alienware کارتهای ویژهای با عنوان Dell Graphics Form Factor یا DGFF عرضه میکند که میتوان آنها را با کارت درون لپتاپ تعویض کرد. چنین لپتاپهایی سنگین هستند و باتری آنها شارژدهی ضعیفی دارد. به این ترتیب میتوانید پردازنده، کارت گرافیک، رم، هارد دیسک و باتری را تعویض کرده یا ارتقا دهید.

طبق بررسیهای صورت گرفته مشخص شده است که باتری لپ تاپ گیمینگ لنوو دوام بالایی دارند و این ویژگی لپهای لنوو را از سایر برندها متمایز میکند. باتری ۹۰ واتی و عمر باتری ۴۵ دقیقه ای! نکته دیگر اینکه با وجود باتری بزرگ ۹۰ واتی این لپتاپ تنها میتواند حدود ۴۵ دقیقه دوام بیاورد. قدرت شارژدهی باتری و همچنین کیفیت صدای اسپیکرها نیز در سطح قابل قبولی هستند تا کاربر تجربه گیمینگ بهتری داشته باشد. برخلاف اکثر سازندگان که کاربر را از باز کردن لپتاپ خود منع میکنند Alienware حتی با انتشار راهنماهایی اینکار را به کاربر آموزش می دهد. یکی دو سال پیش، با بررسی بنچمارک CPUپاسخ این سوال بدون شک اینتل بود.

جالب است بدانید Area-51m در واقع نام اولین لپتاپ این شرکت نیز بود که در سال ۲۰۰۱ به بازار عرضه شد. اما بهترین لپ تاپ گیمینگ ایران در تیر ۱۴۰۱ و سال ٢٠٢٢ که با خرید آن تا حداقل 6 یا 7 سال میتوانید از بابت اجرای بازیهای روز با بالاترین تنظیمات گرافیکی و تقریبا برای همیشه از اجرای تمام نرم افزارهای گرافیکی سنگین مطمئن باشید، چیزی نیست جز بالاترین مدل از محصولات سری ROG Strix شرکت ایسوس که بازیها را ذوب خواهد کرد!

لپ تاپ گیمینگ

البته در ژانرهای مختلف بازی، تصاویر فانتزی و حتی کارتونی می بینیم؛ اما این به معنی کیفیت پایین گرافیک آنها نیست. کارت گرافیک مستقل با پردازنده گرافیکی قدرتمند در لپ تاپ های گیمینگ به شما اجازه می دهد تا به نرمی و با عملکرد خوب به بازی در دنیای فانتزی بازی ها مشغول شوید. این لپ تاپها به دلیل استفاده از کارت صدا و اسپیکرهای قوی تر، صدایی با کیفیت و کمیتی بالاتر از لپ تاپهای معمولی تولید و پخش میکنند که باعث میشود کاربران بتوانند لذت بیشتری از شنیدن آن ببرند. این لپ تاپ به دلیل اندازه 17.3 اینچی نمایشگر وزنی برابر با 2.6 کیلوگرم دارد.

بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون

خرید یک لپ تاپ جدید، تصمیم بزرگی است که علاوه بر پول زیاد به تبحر و مهارت کافی برای انتخاب بهترین مدل از طیف گستردهای از انتخابهای موجود نیاز دارد، زیرا برندهای مختلف مزایا و معایب خاص خود را دارند. با این حال، اگر لنوو برندی است که در زمینه خرید یک لپتاپ جدید توجه شما را به خود جلب کرده است با ما همراه باشید تا نکات مهم خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو را برایتان بیان کنیم. اگر به دنبال لپ تاپ مقرونبهصرفه با گرافیک سری RTX 30 هستید که عملکرد چشمگیری هم داشته باشد، لپ تاپ Dell G15 یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2022 است که در کنار برترینها قرار گرفته. در عوض Alienware با لپتاپ گیمینگ جدید Area-51m خود این محدودیتها را برداشته و در واقع یک دسکتاپ گیمینگ را در پوسته یک لپتاپ گنجانده است.

البته می توانید یک گزینه ی ساده تر همچون لپ تاپی با صفحه نمایش Full HD و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز را انتخاب کنید، اما توصیه می کنیم اگر بودجه ی کافی دارید از مدل OLED استفاده کنید، خصوصا اگر به عملکرد این صفحه نمایش خیره کننده نیاز دارید که می تواند ۱۰۰% از فضای رنگ P3 را به دست آورد. اگر بازی های اکشن سریع یا بازی های مسابقه ای زیاد انجام می دهید؛ یک لپ تاپ با صفحه نمایش با فرش ریت بیشتر از 120 هرتز انتخاب کنید. پورت های اصلی روی پشت دستگاه قرار دارد و یک LED ویژه را دور قاب پشتی می بینیم. از امکانات ویژه این لپتاپ میتوان به برخورداری از حسگر اثرانگشت و بلوتوث ۵ اشاره کرد. از جمله این برندها میتوان به لنوو اشاره کرد که طیف گستردهای از لپ تاپها را از استفاده معمولی گرفته تا بازی ارائه میدهد. برند ریزر در بین گیمرها یکی از محبوبترین برندها است و در زمینه تولید لپ تاپها و محصولات جانبی گیمینگ فعالیت میکند.

به احتمال زیاد مجبور میشوید که همیشه از آداپتور برق آنها استفاده کنید؛ پس خیلی روی «قابلحمل» بودن آنها حساب نکنید. در مقابل در بسیاری از لپ تاپ های معمولی از کارت گرافیک آنبرد و بعضاً رم مشترک با رم اصلی برای انجام امور گرافیکی استفاده می شود. شما برای بازی در محیط 3 بعدی بازی ها بر خلاف دنیای 2 بعدی کارهای روزمره مانند گشت و گذار در وب به کارت گرافیکی با پردازنده قوی و رم بالا نیاز دارید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲

با این قیمت میتوانید لپتاپ را با پردازنده Core i7-8700، کارت گرافیک RTX 2070، یک ترابایت هارد دیسک، ۸ گیگابایت رم و صفحهنمایش 1080p 60Hz سفارش دهید. وجود هارد حافظه HDD یک ترابایتی در بهترین لپ تاپ بین 20 تا 30 میلیون تومان موجب افزایش سرعت نوشتن و خواندن روی هارد و کارآیی بهینه در دوران دانشجویی و حتی پس از دوران دانشجویی می شود. اگر یک گیمر باشید، شاید خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ عالی تمام چیزی است که قلبتان میخواهد. اگر به دنبال بهترین لپ تاپ تا 20 یا 25 میلیون تومان و آخرین نسل پردازنده و همچنین بسیار سبک هستید، بهترین گزینه برای خرید لپ تاپ ام اس آی Modern A10RBS است. احتمالاً میدانید که در لپتاپها نمیتوانید کارت گرافیک یا پردازنده را به راحتی تعویض کرده یا ارتقا دهید. کیبورد و صفحه لمسی این لپ تاپها نیز از نظر زیبایی و راحتی نمره بالایی دریافت میکند؛ در بعضی مدلها کیبورد نور پس زمینه RGB دارد.

قیمت پایه این محصول ۲۵۵۰ دلار و زمان عرضه آن هم ۹ بهمن ماه اعلام شده است. پس حتماً در مورد قیمت asus tuf بودجه خود را در نظر بگیرید. با کمترین بودجه لپ تاپ چی بخریم؟ سری ThinkPad 11e: این سری ارزانترین لپ تاپهای این دسته بندی است و شما با کمترین هزینهای میتوانید این لپ تاپها را خریداری کنید. شما برای انجام بازی های کامپیوتری میتوانید از یک لپ تاپ استوک گیمینگ مخصوص بازی استفاده کنید، اما کدام لپ تاپ برای کدام بازی مناسب است؟

بهترین لپتاپ های گیمینگ

در قسمت بالا و سمت راست دکمه پاور را داریم که به اسکنر اثرانگشت مجهز شده است. لپ تاپ Lenovo Yoga 9i یک محصول رده بالا به حساب میآید که وزن کمی دارد و خیلی راحت میتوان آن را حمل کرد. اگر قصد خرید آنلاین یک لپ تاپ قدرتمند برای بازیهای حرفهای را دارید، پلازا دیجیتال بهعنوان نمایندگی ایسوس لپ تاپهای سری tuf gaming را به شما پیشنهاد میکند. ولی اگر می خواهید یک بازی چند نفره آنلاین و سنگین مانند Fortnite انجام دهید، لپ تاپی با حداقل کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 انتخاب کنید. در حالی که تبلتها و تلفنهای هوشمند همراهان همیشه محبوب ما هستند، لپتاپ تنها ابزاری است که میتوانیم تمام کارهایمان را از تایپ کردن یک مقاله دانشجویی گرفته تا ویرایش ویدئو و بازی با آن انجام دهیم.