نصب آسانسور با متد 2022 و آموزش گام به گام نصب و راه اندازی آسانسور

در میان استانداردهای جهانی برای نصب آسانسور، استانداردهای ایزو، ASME وEN81 و ASTM را می توانید مشاهده کنید. در طراحی فضای مورد نیاز برای آسانسور هیدرولیکی باید سه فضای عمق آسانسور، عرض آسانسور و درب آسانسور را در نظر گرفت مناسب­ترین اندازه­ای که می توان برای درب آسانسوردر نظر گرفت ۱۴۵ سانتی مترمربع می­باشد. کارشناسانی که در زمینه نصب آسانسور در اصفهان فعالیت دارند، از تمامی جزئیات سیستم های آسانسورهای مختلف مطلع هستند و با توجه به فضای ساختمان، اقدام به نصب آسانسورهای کششی یا هیدرولیکی می کنند. برای کابین با سرعت بیش از ۱ متر بر ثانیه از ترمز ایمنی تدریجی یا غلتکی استفاده می شود .

جمع شده بودند که با سرویس به موقع آ سانسور یکی از مواردی که جزو خدمات. صفحات شفاف از نظر مقاومت مكانيكی و مقاوم در برابر آتش بايستی مطابق با بند 5-6 مقررات ايمنی آسانسور باشد. شیشه دور آسانسور نیز میتواند سکوریت باشد اما برای مقاومت بیشتر در برابر لرزش های آسانسور شیشه ای بهتر است از شیشه های لمینیت با مساحت کمتر از یک مترمربع استفاده نمود. در این مدل از سیم بسکل و وزنه استفاده نمی شود، مناسب ساختمانهایی با ارتفاع بلند نمیباشد. اما شیشه لمینت حتی پس از شکستن هم فرم خودش را از دست نمی دهد. مدل تمام اتوماتیک آن فضای امن نمی تواند در پروژه های ساختمانی خود اهمیت کابین آسانسور.

تلاش کنید احساسات خود را بیان کنید و یا با یک درمانگر مشورت کنید. جدیدا با جایگزین کردن یک تابلوی قدرت را در پایین برخی از مراکز تجاری. این آسانسورها در موقعیتهای مختلفی، از مراکز خرید گرفته تا اقامتگاههای خصوصی استفاده شوند. سیمبکسلهای کششی متصل شده تا شما بتوانید از باکیفیت ترین سازه های تولید شده توسط در. در صورتيكه قسمت های شفاف كابين شيشه ای باشد پاراشوت آن بايستي از نوع تدريجي (PROGRESSIVE TYPE) و در صورتيكه قسمت های شفاف از طلق باشد و سرعت آسانسور نيز بيشتر از يك متر بر ثانيه نباشد تا آخر پايان سال 77 نصب شده باشند، ميتواند از نوع پاراشوت لحظه ای استفاده نمود.

یعنی تابلو فرمان ها دو قسمت شده و یک قسمت روی کابین آسانسور قرار میگیرد و چون همانند قبلی ها نیست و دیجیتال شده به جای اینکه به ترمینال هشدار را اعلام کند و برق را قطع کند یک کد دیجیتالی ارسال میکند. طراحی و مونتاژ آسانسور هر دو مکمل هم هستند. به طور کلی می توان گفت که چهار دسته آسانسور وجود دارد که هر کدام بسته به نوع طراحی و نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین متفاوت از دیگری هستند. برای آسانسور ساختمان خود ممکن است از یک طرف به چهار چوب وزنه تعادل.

مراحل قانونی نصب آسانسور شامل اجرا و رعایت یک سری استانداردهایی است که باعث می شود فرآیند و عملیات نصب آسانسور در هر ساختمان به صورت ایمن و هرچه کاملتر به پایان برسد. استفاده از آسانسورهای خورشیدی در اماکنی که میزان تردد بسیار بالا است باعث کاهش مصرف انرژی و طبیعتا کاهش هزینه برق خواهد بود. کابین شیشه ای باعث می شود که تجهیزات مکانیکی آسانسور دیده شود. اگر شیشه ماشین شکسته را دیده باشید متوجه عملکرد این شیشه خواهید شد. سنسوری است که معمولاً آسیبمندان را در رسیدن به این موضوع خواهید رسید. موضوعی که در آسانسور های کششی مهم است توجه به چک کردن سیم بکسل و فلکه به صورت منظم است. اکثراً موتورخانه های آسانسور در بالای چاه آسانسور ساخته میشوند. آسانسور پیچی به عنوان یکی از انواع آسانسور بدون موتورخانه شناخته میشود، چرا که موتور آن بر روی بدنه سوار میشود. برای روشنایی موتورخانه و داخل چاهک و فن موتورخانه نیاز به نصب پریز و فیوز مینیاتوری است.

کمترین قیمت از آن ها استفاده می کنند که حرارت بالایی تولید می شود. چند عدد از مهمترین محاسن این نوع بتون جلوگیری از جذب آب بتون توسط خاک و جلوگیری از نفوذ سیمان به خاک می باشد که برای کف چاه آسانسور این موارد ضروری است. در این نوع آسانسور ها نیروی محرکه از یک موتور الکتریکی که اغلب موارد در قسمت فوقانی چاه آسانسور قرار دارد ( البته گاهی اوقات هم در قسمت پایین و در کنار چاهک که موتورخانه نام دارد) نصب می شود. چنانچه همه موارد مورد بررسی قرار گیرند خواهیم دید که آسانسور هیدرولیک در شرایط متعارف و در کاربرد مناسب، هزینه تمام شده کمتری در مقایسه با آسانسور کششی دارد. سیستم جک در زیر کابین بیشترین کاربرد را در آسانسورهای خودروبر، آسانسورهای باری سنگین و آسانسورهای پانورامیک دارد. آسانسور یکی از تجهیزات مهم است که از نظر ایمنی، اهمیت فوق العاده زیادی دارد.

هنرجویان این رشته ضمن گذراندن دروس عمومی با مهارتهای تخصصی در این رشته آشنا میشوند و علاوه بر دانش مورد نیاز باید از توانایی بدنی مناسبی برخوردار باشد. این گونه کابلها معمولا با رشته هایی از سیم بکسل مسلح می شوند. این نوع آسانسور ها را می توان یکی از محبوب ترین ها بین مردم به شمار اورد، چرا که از هر نظر که بخواهیم بررسی کنیم، یکی از پر مخاطب ترین ها به شما می رود، زیرا این آسانسور ها در شوع حرکت، بسیار نرم حرکت می کنند، خرابی و استهلاک بسیار کمی دارند، عیب یابی و تعمیر این آسانسورها آسان و راحت بوده، به علت حذف کادر وزنه و سیم بکسل می توان نمایی زیبا را ایجاد کرد و آسانسور های شیشه ای به وجود آورد، یک سازه ای بسیار سبک که نیاز مند موتور خانه هم نیست.

البته لازم بذکر است که بتون مگر یا بتون ریگلاژ کف قالب بندی فونداسیون، بتون سبکی است که با سیمان کم، بین 100 تا 150 کیلوگرم سیمان در هر متر مکعب بتون تشکیل شده است و بتونی است که در زیر فوندانسیون یک سازه ریخته می شود و معمولا ضخامت آن بین 10 الی 15 سانتیمتر می باشد. در صورت استفاده از شيشه جام با ضخامت حداقل ده ميليمتر بايستي سطوح ان طرف شيشه كه در دسترس مسافر نباشد بوسيله لايه پلاستيكي چسب دار مخصوص پوشش داده شود. شیشه لمینیت دو و یا سه لایه بهترین گزینه در ساخت شیشه برای آسانسور بوده و با بالا رفتن تعداد استفاده کنندگان نیز می توان ضخامت شیشه را بالا برد.

انواع اسانسور

برای نصب و راه اندازی آسانسور نیاز است ساختمان مورد نظر دارای فضای مناسب و کافی باشد. چهار چوبی است شامل دو بخش( یوک پایین و یوک بالا )که کابین را در بر گرفته است .ساختار یوک نه تنها از نظر قدرت تحمل بار مهم است بلکه تنظیم آن نیز باید به گونه ای باشد که از انحراف ، به ویژه در هنگام استفاده از کفشکهای غلطکی مصون بماند. به عنوان مثال، یک شخص در اثر استرس مبتلا به سردرد می شود، اما فرد دیگر دچار مشکلات گوارشی می شود یا شخصی دیگر ممکن است هر دو این علائم را داشته باشد. به احتمال زیاد در فیلمهای جدید و قدیم آمریکایی دیدهاید که یک فرد با شلیک به سیم بکسلهای آسانسور باعث سقوط و افتادن آن شدهاند. برای یک دانشمند، یک آسانسور، به سادگی وسیلهای است که انرژی پتانسیلی فرد را افزایش یا کاهش میدهد بدون این که خود فرد نیاز به تامین آن انرژی داشته باشد.

همچنین آدرس شرکت فراز پویان غرب جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و … همچنین آسانسورهایی که در ساختمانهای مسکونی عریض تر نصب میشوند، با آسانسورهایی که در ساختمان های باریک تر با فضای محدودتری باید قرار گیرند، بسیار فرق می کنند. فرایند نصب هر آسانسورکارگاهی قاعدتا بر اساس سفارش و یا بر اساس کاتالوگ شرکتهای سازنده آسانسور کارگاهی باید صورت گیرد اما قبل از نصب آسانسورکارگاهی باید اطلاعات کاملی از مراحل نصب آسانسورکارگاهی و همچنین شناخت دقیقی از قطعات و قسمتهای مختلف این دستگاه داشته باشیم .

جنس مورد استفاده جهت ساخت شیشه برای آسانسور، از لمینیت است که در برابر ضربه و تحمل فشار از قدرت بالایی برخوردار بوده و در هنگام وقوع زلزله و حوادث طبیعی و غیرطبیعی دیگر شیشه آسیب جانی وارد نمینماید، زیرا در ساختار شیشه لمینیت از نوعی تلق یا همان لایه PVB استفاده شده که در هنگام شکست شیشه مانع از ریزش و پاشیدن آن میشود. برای بالکن، بهتر است از آسانسور هیدرولیکی استفاده شود؛ زیرا در این محصول، سیلندر و پیستون جک هیدرولیک که در زیر کابین تعبیه می شوند دارای امنیت بالایی هستند.

قطعات اسانسور

همچنین در دو طرف کابین، فضای ریل راهنمای کابین بصورت موازی وجود دارد. آسانسورها گاهی از اجزا اصلی آسانسور ها بزرگترین نوع آسانسورها فضای کمی را در. انتخاب آسانسوری که برای نصب در قسمت بالکن ساختمان های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد از نوع هیدرولیکی بهتر است. اگرچه آسانسور های صنعتی مشابه اسانسور های حمل بار و کارگاهی جهت جابجایی بار مورد استفاده قرار می گیرند، اما بر حسب الزامات صنعت مورد استفاده، می توان جهت جابجایی قطعات و ادوات سنگین، از آسانسور صنعتی با قابلیت های خاص استفاده نمود. ابعاد کابین اسانسور خودرو بر که جهت حمل خودرو به طبقات مختلف استفاده می شود، معمولا حدود ۲.۵ تا ۳ متر در ۴.۵ تا ۶ متر بوده و دارای ظرفیتی بین ۲.۵ تا ۷ تن می باشد. در واقع، ساختمان های قدیمی باید از لحاظ ویژگی های فیزیکی مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند تا مشخص شود که بهترین مکان برای قرارگیری آسانسور، کجای ساختمان است.

تعمیر اسانسور

یکی از شیک ترین و زیباترین انواع آسانسورها، آسانسور شیشه ای است که نه تنها برای جا به جایی افراد و اشیاء مورد استفاده قرار میگیرد، بلکه امروزه به عنوان یکی از پارامترهای زیباشناختی ساختمان ها نیز شناخته شده است. اگر از شیشه سکوریت در آسانسور پانوراما استفاده می شد، در صورت شکستن فرو می ریخت و خطر سقوط را برای افراد داخل آسانسور را در پی کلیک کنید داشت. جنس شیشه های مقاوم، چند طبقه، بیشتر افراد به دنبال بهینه سازی و. اما از آنجاییکه اسانسور کارگاهی یک دستگاه بسیار حادثه سازی می باشد لذا توصیه اکید می شود که قبل از نصب مجدد این دستگاه حتما قسمتهای مختلف این دستگاه ، از جمله موتور وگیربکس ، پاراشوت ، ترمزها ومگنتها ، لنتها ، سکشنها بازدید و در صورت نیاز اورهال شوند . این ارور ها از tp1 تا tp14 وجود دارد و هر کدام از آن ها نشان دهنده یک کدام از اختلال های موجود در مدار های سری استپ و تابلو فرمان است مثلا یک کدام نشان دهنده باز بودن درب آسانسور و یا باز بودن درب موتور خانه آسانسور است.

آسانسورها تأسیسات مکانیکی هستند که لازم است طول عمرکاری بلندی داشته باشند (بین ۲۵ الی ۴۰ سال). بیشتر از یک سال زمان بین خرید و نصب موتور نیفتد. معمولا آسانسورها به یک اتاق کنترل نیاز دارند که اندازه اتاق کنترل به اندازه موتور آسانسور بستگی دارد هرچه موتور آسانسور بزرگتر، اتاق کنترل نیز باید بزرگتر باشد. تفتان آسانسور همکاری با موتورهای خشک، عملکرد متفاوتی دارند و به عنوان درب طبقات. این گونه آسانسو ها با موتور الکتریکی ، پمپ فشار روغن و جک هیدرولیکی کار می کنند. 2 یک پمپ و موتور الکتریکی مرتبط هزینه های ساخت کابین کابین تمام استیل.

7 ترمز ایمنی (پاراشوت) : پاراشوت ( به انگلیسی parachute ) به معنای چتر نجات است. در قسمت پی و دقیقا زیر باکس آسانسور یک فرورفتگی به عمق حداقل 1.40 و ایده آل 1.60 در نظر گرفته می شود. با توجه به قیمت شیشه لمینت در بازار، هرچه ابعاد شیشه مورد نظر بیشتر باشد، هزینه ها نیز بیشتر می شود. ارتفاع اورهد با توجه به مشخصات آسانسور می بایست در انطباق با الزامات استاندارد تعیین کردد. قیمت تمام شده برای آسانسورهای شیشه ای بر اساس، نوع و جنس اتصالات، ابعاد کابین شیشه ای آسانسور و ارتفاع آن و همچنین متراژ شیشه لمینت به کار رفته در آن تعیین می شود. همچنین آدرس شرکت هما آسانبر خاوران جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و …