ساختار 10 نوع از انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان-اخگرتابش

سیستم های تهویه می توانند به سرعت هوای داخل اتاق را تنظیم کنند و از آنجایی برای سیستم گرمایشی هم از یک کانال و دمنده استفاده می شود بنابراین کارآمد است. طبقه‌بندی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی وابسته به عواملی چون مدل ساختمان، نیاز آن مکان به تهویه، گرمایش و یا سرمایش و یا هر سه کاربرد، بستگی دارد. علاوه بر این در برخی موارد باید به عوامل دیگر همچون تنظیم رطوبت هوا، بازیابی انرژی و حرارت توجه داشت. نصب چنین سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان غالباً در مقایسه با انواع دیگر، همانطور كه ​​در بالا گفته شد، گران‌تر است اما عمدتاً به دلیل محدودیت دمای سطح می‌تواند مفید واقع شود و هزینه اجرای آن‌ها كمتر است.

هیتر گلخانه ۲۵۰ هزار

یکی از مزایای چیلرها این است که می‌توان در هر اتاق یک فن کویل قرار داد و آن را به چیلر مرکزی که در تراس، حیاط و یا پشت بام نصب شده، متصل کرده و دمای هر یک از اتاق‌ها را به صورت جداگانه تنظیم کرد. پکیج‌ها آب گرم مصرفی ساختمان و حرارت لازم برای گرم‌شدن رادیاتورها را فراهم می‌کنند. ساختمان‌هایی که پکیج دارند، نیازی به تاسیسات موتورخانه مرکزی ندارند؛ به همین دلیل هزینه‌های لوله‌کشی و تأمین دیگ و مشعل و … برای ساختن موتورخانه مرکزی را ندارند. سازندگان پکیج این روزها در تلاشند تا راندمان حرارتی محصولات خود را بالاتر برده و مصرف سوخت را پائین بیاورند. در ادامه به معرفی انواع تاسیسات گرمایشی و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید انتخاب بهتری برای ساختمان خود داشته باشید.

چرا که اگر کوچکترین نشتی در شیلنگ گاز این وسیله وجود داشته و یا دودکش بخاری مسدود باشد، خطر مرگ برای ساکنین وجود دارد. بخاری هیزمی می تواند طراحی داخلی فضای خانه را زیبا و دلنشین نماید. شاید شما هم به خاطر داشته باشید که اولین بخاری های راه یافته به داخل منازل از نوع کُنده ای بودند. یعنی باید در داخل بخاری هیزم می ریختیم تا با اضافه کردن مقداری نفت هیزم روشن می شد و گرمای آن در داخل فضای خانه می پیچید. با توجه به موارد قبلی که نیاز به فضای زیادی برای اجرا داشتند، می توان گفت که پکیج نیاز به فضای نصب زیادی ندارد. با توجه به اینکه باید جای مشخصی برای بخاری ها در نظر گرفت می توان گفت آن ها فضای زیادی به خود اختصاص می دهند که ممکن است کارایی شان را کمی پایین بیاورد.

  • این آب گرم، درون لوله‌ها به چرخش در آمده و حرارت را به کف و محیط خانه منتقل می‌کند.
  • در غیر این صورت بخاری اکسیژن لازم را از هوای اتاق گرفته و باعث مسمومیت و در نهایت گازگرفتگی می شود.
  • اغلب پکیج های زمینی به صورت دوگانه سوز طراحی می شوند تا اگر شرایط برای دسترسی به گاز شهری وجود نداشت، بتوان از سوخت گازوئیل برای راه اندازی این وسیله استفاده کرد.
  • در این روش گرمایشی، نور خورشید توسط صفحات خورشیدی جذب شده و به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود.
  • مخزن آب گرم ,می‌تواند بیشتر از سایر بخش های موتورخانه شوفاژ، نیاز به نگهداری داشته باشد.
  • یکی از مواردی که در صورت نصب و سرویس نامناسب برای بهترین سیستم‌های گرمایشی منزل در فصل زمستان به وجود می‌آید بروز اختلال درون سیستم گرمایشی می‌باشد باید تعمیر برای سیستم گرمایشی شما انجام شود.

همچنین برای فضاهایی که لوله‌کشی گاز ندارند، گزینه مناسبی به شمار می‌رود. ضمن اینکه می‌توانید از کولر گازی خود علاوه بر فصل گرما، در فصل سرما نیز استفاده کنید و دستگاه گرمایشی جدیدی خریداری نکنید. رادیاتورها نیز وسیله‌ مناسبی جهت توزیع یکنواخت گرما در محیط هستند. آب گرمی که برای رادیاتورها نیاز است در پکیج و یا تأسیسات گرمایشی موتورخانه تولید می‌شود. یکی از معایب سیستم گرمایش مرکزی این است که در آن، هوا با دما و کیفیت یکسان در سرتاسر فضای ساختمان به صورت یکنواخت منتشر نمی‌شود.

بیمه سرقت منزل: حامی امنیت خانه و خاطر شما در برابر دزدی!

یونیت هیتر که آب گرم در آن‌ها جریان پیدا می‌کند همان مبدل‌های حرارتی هستند. مبدل حرارتی، لوله‌های پره‌داری هستند که به‌صورت مارپیچ در یونیت هیتر تعبیه‌شده‌اند. هوا با عبور از روی این لوله‌ها و کویل‌ها گرم شده و بوسیله فن سانتریفیوژ از سایت یونیت‌هیتر خارج می‌شود. در این سیستم، آب گرم در بویلر تولید شده و به لوله‌های یونیت‌هیتر وارد می‌شود. پس از آن، هوا توسط فن سانتریفیوژ یونیت‌هیتر از بین کویل‌های یونیت عبور داده می‌شود و نهایتا، هوای گرم از یونیت خارج می‌شود.

معایب گرمایش از سقف

ساختار 10 نوع از انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان-اخگرتابش