خانه هوشمند Smart Home: معرفی تجهیزات خانه هوشمند + عکس هوشمند سازی آرات

در این شیوه از اجرای سیستم هوشمند سازی، کارشناسان فنی، مهندسین الکترونیک و متخصصین هوشمند سازی باید از مراحل آغازین اجرای تاسیسات ساختمان در کنار سایر فنی کاران باشند. در واقع همزمان با اجرای زیرساخت های الکتریکی، مهندسین هوشمند سازی نیز باید دست به کار شوند و برای هوشمند سازی اقدام کنند. قفل هوشمند از دیگر تجهیزات مهمی است که در خانه های هوشمند استفاده می شود. قفل هوشمند زمانی که متوجه نزدیک شدن اعضای تعریف شده خانواده شود خود به خود باز شده و با دارای بودن سیستم تردد هوشمند اجازه ورود افراد متفرقه را نخواهد داد. در کنار قفل هوشمند باید از آیفون هوشمند نیز یاد کنیم که با فشرده شدن زنگ آن می توانید در هر کجای دنیا که هستید صفحه نمایش آیفون را روی گوشی خود مشاهده کنید. با نصب شیر برقی گاز، امکان قطع گاز در زمان بروز نشتی بصورت خودکار وجود دارد، همچنین در صورتیکه فراموش کرده باشید در زمان خروج از منزل، گاز را قطع کنید، می توانید این کار را بوسیله موبایل از راه دور انجام دهید.

  • بنا به گزارش‌ها،‌ تا سال ۲۰۲۵، تکنولوژی 5G نزدیک ۲٫۶ میلیارد کاربر خواهد داشت که این امر،‌ ارزش سالانه‌ی بازار جهانی اینترنت اشیا را به ۳٫۹-۱۱٫۱ تریلیون دلار خواهد رساند.
  • کاربرد فناوری Wifi در خانه هوشمند حوزه گسترده ای است که این ساختمان ها را مجهز ساخته و رفاه و راحتی را در ارتباطات به ساکنان هدیه می دهد.
  • برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد تاریخچه هوشمند سازی ساختمان می توانید به مطلبی که در مورد آن نوشته شده است، رجوع کنید.
  • سوییچ ها و دیمرهای هوشمند ابزارهایی هستند که به خانه اضافه می شوند تا روشنایی های خانه را وارد سیستم هوشمند کنند.
  • بهره گیری از متد خانه هوشمند می تواند تا حد زیادی مصرف انرژی را مدیریت کرده و هدر رفت آن را به طور محسوسی کاهش دهد.
در خانه‌های هوشمند می‌توان به‌جای قفل‌های معمولی از کلید کارتی یا اثر انگشت استفاده کرد تا بدین ترتیب ورود سارقان به خانه دشوارتر شود. امنیت، آبیاری فضای سبز، کنترل تاسیسات موتور خانه، سیستم کنترل از راه دور توسط اینترنت و یا اس ام اس، سیستم های کنترل تردد، سیستم کنترل پرده و کرکره و نیز درب ها چندین نمونه از ده ها امکانات این مجموعه می باشد. موضوع درخور توجه در این میان این است که این سیستم جدا از لوکس ‏بودن باعث بهینه‏ سازی مصرف انرژی هم می‏شود و احتمالا همین امر از عوامل مهم و تاثیرگذاری است که باعث می‏شود دیر یا زود همه ما ترجیح ‏دهیم خانه‏ هایمان را به سمت هوشمند شدن پیش ببریم. خانه‏ هوشمند در واقع خانه ‏ای است که سال‏ها پیش در فیلم‏های علمی- تخیلی دیده می‏شد، خانه‏‏ ای که صاحبش با فشار دادن یک دکمه چند کار همزمان در آن انجام می‏داد؛ حتی اگر در خانه حضور نداشت. حالا ما هم می‏توانیم با برقراری این سیستم در خانه ‏هایمان رویاهای گذشته را به واقعیت پیوند بزنیم و مانند بازیگران فیلم‏های علمی- تخیلی عمل کنیم. در صورتی که بخواهیم ساختمان ایمن باشد، باید بتواند در صورت لزوم در موقعیت های اضطراری، بدون توجه به حضور یا عدم حضور ساکنین پاسخ مناسب را به حوادث اتفاق افتاده بدهد.

در یک ساختمان اداری هوشمند، قبل از حضور پرسنل در محل کار، سیستم های تهویه مطبوع فعال شده و انسان ها در دمای مناسب شروع به کار می کنند. در زمان عدم حضور در اتاق، سیستم سرمایش-گرمایش خاموش شده و یا روی وضعیت خروج موقت کار می کند و ترددها به اطلاع مدیریت مجموعه می رسد. این بخش شامل آماده سازی تابلو برق و جانمایی و سیم کشی ماژول ها، نصب ماژول های پشت کلید با عملکرد سنتی برای کنترل روشنایی ها، نصب کلیدهای سناریوپذیر، نصب موتور پرده برقی، صفحه لمسی و سایر محصولات براساس فضای کارگاه ساختمانی خواهد بود. تمامی این فرایند برای سیستم گرمایشی مثل پکیج و فن کوئل هم قابل اجرا می باشد. امکان کنترل هوشمند موتورخانه ساختمان هم وجود دارد تا با استفاده از سنسورهای مختلف دمای محیط و موتورخانه بهترین زمان و میزان روشن بودن مشغل و پمپ هارا محاسبه کند و ضمن نگه داشتن دما در رنج مناسب ، در مصرف انرژی هم صرفه جویی نماید. شما می توانید برای دریافت قیمت هوشمند سازی خانه با کارشناسان ام اچ کنترل تماس حاصل نمایید تا مشاوره کامل و تخصصی در باب قیمت هوشمند سازی خانه دریافت کنید.

تلفن های تماس و ساعت کاری

به عنوان مثال جهت خروج از منزل می توان سناریوی خروج را تعریف کرد که به صورت همزمان تمام لامپ ها را خاموش می کند، سیستم امنیتی را فعال می کند و … . لازم به ذکر است برخی از سیستم های هوشمند بی نیاز از دستگاه کنترل مرکزی عمل می کنند. © تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هوشمندسازی ساختمان تپ لایف می‌باشد.

سنسور، ابزاری برای شناسایی پارامترهای محیط اطراف مانند دما، رطوبت و غیره است که از تجهیزات جدایی ناپذیر در پکیج هوشمند سازی خانه و منازل مسکونی می باشد. چرا که اکثر عملگرهای هوشمند کردن خانه نتایج به دست آمده از سنسورهای نصب شده در محل را دریافت و پردازش می کنند. از قابلیت های دیگر روشنایی هوشمند، تنظیم میزان نور محیط به وسیله ابزاری به نام دیمر است که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، و بهبود کیفیت زندگی می شود.

لوازم خانگی هوشمند

اولین موردی که به دنبال هوشمند سازی خانه و ساختمان ها به وجود می آید، صرفه جویی در مصرف خانه هوشمند انرژی است. انرژی به ویژه نوع فسیلی آن، محدود بوده و نمی توان شیوه مصرف بی رویه ای که تاکنون رایج بوده را ادامه داد. بهره گیری از متد خانه هوشمند می تواند تا حد زیادی مصرف انرژی را مدیریت کرده و هدر رفت آن را به طور محسوسی کاهش دهد.

این موضوع را مهندسین الکترونیک و کارشناسان فنی و تخصصی تشخیص می دهند که هر منزل با توجه به ساختار و طراحی خاص خود به چه نوع سیستمی نیاز دارد. دقت در زمان آبیاری گیاهان، باعث حفظ سلامت و افزایش طراوت آنها میگردد، بهترین روش برای این کار استفاده از سیستم هوشمند آبیاری میباشد. خانه هوشمند در کنار امکانات و مزایایی که برای کاربران دارد، می تواند چالش هایی برا نیز برای آن ها به وجود بیاورد.

سپس بر اساس شاخص های تعریف شده و مقایسه آن ها با اطلاعات موجود، دستور مورد نظر را صادر می کند. تاچ پنل درگاه ارتباطی کاربر با سیستم هوشمندسازی خانه و منزل است که با استفاده از قابلیت های مختلفی مانند اتصال به اینترنت و موبایل از طریق انواع نرم افزارهای متنوع، کنترل خانه را ممکن می سازد. قیمت خدمات هوشمندسازی ساختمان یا خانه هوشمند با توجه به نوع خدمات، برند مورد استفاده و تعداد تجهیزات مورد نیاز متفاوت میباشد. البته برخی شرکت های سودجو با استفاده از قطعات نامرغوب و بی کیفیت با قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان اقدام به هوشمند سازی ساختمان مینمایند. این قطعات معمولا بدون گارانتی بوده و بسیار زود خراب میشوند و خطرات بسیاری برای تجهیزات دیگر ساختمان و ساکنین به همراه دارد. سیستم سرمایش و گرمایش از تجهیزات اصلی برای تنظیم دما در پکیج هوشمند سازی خانه هستند.

دستگاه NVR داهوا DH-NVR5432-4KS2 مدل 32 کانال

خانه هوشمند Smart Home: معرفی تجهیزات خانه هوشمند + عکس هوشمند سازی آرات پلتفرم جدید خانه هوشمند Control4، دستیار صوتی گوگل را به سیستم خودش اضافه کرد، اینترکام را به روی سایر برندها باز کرد و کنترل کننده مرکزی CA-10 را معرفی کرد. همچنین اگر از شرکت های معتبر تجهیزات خریداری نشود امنیت خانه شما به خطر خواهد افتاد بنابراین پیشنهاد ما همکاری با شرکت های معتبر در زمینه هوشمند سازی میباشد. این روزها تکنولوژی با سرعت برق آسایی در حال پیشرفت است و اگر نخواهید خود را با این سرعت آداپته کنید مطمئنا بخش زیادی از زمان و انرژی تان به هدر خواهد رفت. قدم هایی که در جهان امروز بر می دارید اگر با سرعتی آهسته تر از سرعت پیشرفت تکنولوژی های مدرن باشد بی شک تا چندی دیگر خود را تک و تنها خواهید دید چرا که تمام مردم دنیا در راستای همگام شدن با این سرعت در حال استفاده از تکنولوژی های پیشرفته هستند.

به این ترتیب می‏توان بی‏نهایت سناریو برای شرایط گوناگون تعریف کرد و هریک را که مد نظر است با فشار دادن یک دکمه انجام داد. بستر ارتباطی لازم به منظور دریافت اطلاعات از سنسورها و ارسال فرمان کنترلرها به عملگرها، در قالب دو دسته روش هوشمند سازی ساختمان بی سیم و با سیم صورت می گیرد. پروتکل های ارتباط بی سیم در روش هایی که بدون استفاده از سیم دستگاه ها و تجهیزات با یکدیگر ارتباط دارند، از پروتکل هایی مانند ENocean ،Zway ،Zigbee و …