انجیر خشک بهتر است یا انجیر تازه؟

ایجاد پوششهای ضد خوردگی در صنایعی مانند خودروسازی و پوشش قوطیهای کنسرو از جمله موارد مهم کاربرد خمیرهای آلومینیوم نان لیفینگ هستند. آلومینیوم و برنز اغلب در صنایع برای ایجاد جوهر فلزی استفاده می شوند. وی گفت این رنگدانه ها به صورت طبیعی درطبیعت وجود اما از آنجا که استفاده از رنگدانه های طبیعی لوستری مقرون به صرفه نیست، از دیرباز سنتز آن ها به روش های شیمیایی مورد تحقیق و توجه بوده است. هر چقدر بیماری بیشتر پیشرفت کند، بیشتر برای تطابق با تاریکی مشکل داشته و عادت کردن تان به تاریکی به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. برای مثال ما پلیمری با شاخص مذابی انتخاب می کنیم که می تواند مستربچ را در خود حل کند.

بنابراین، یک رنگ هوا خشک سیاه که در آن کربن بلک به کار رفته است، به خاطر جذب بخشی از فلزات خشک کن توسط کربن بلک، در خلال انبار کردن به تدریج خصوصیات خشک شدن خود را از دست می دهد (مگر آن که رنگ حاوی یک مادۀ افزودنی مثلا ً نواکت (Nuact) باشد تا از این عمل جلوگیری کند). سیستم جدید این اهداف را با استفاده از یک ربات انسان نمای همه منظوره به نام ماهولو (Maholo) که قادر به انجام رفتارهای تجربی علوم زیستی بسیار دقیق است، انجام می دهد. برای موفقیت آمیز بودن این آزمایش ها، ربات باید به طور مکرر یک سری از حرکات و دستکاری های دقیق را انجام دهد و هوش مصنوعی باید بتواند نتایج را ارزیابی کرده و آزمایش بعدی را فرموله کند. این تغییر رنگ که برگشت پذیر می باشد به علت از دست رفتن آب پیگمنت از ساختار کریستال می باشد.

مطالعات متعددی نشان داده اند كه رنگهای غذایی بیش فعالی را در كودكان مبتلا به ADHD و بدون ADHD افزایش می دهد. وی با توضیح این موضوع كه متاسفانه برخلاف این روند علمی در چند سال گذشته در پای بوته های هندوانه رنگ مصنوعی ریخته می شود، گفت: استفاده از رنگ دانه های مصنوعی در برای درختان میوه سودجویی است و اگر این روند ادامه داشته باشد، در دراز مدت سلامت افراد جامعه به خطر می افتد. وی در توضیح روش كار این سودجویان گفت: این افراد زیتونهای سبز را در رنگهای مایع برگرفته از جوهر قرار می دهند كه این امر سبب می شود ، رنگ مورد نظر(سیاه ) جذب بافت زیتون ها شود. انرژی لازم برای بازیابی الکترون از حالت برانگیخته به حالت پایه با انرژی نور مرئی مطابقت دارد ، به همین دلیل مولکول های رنگ غذا می توانند نور را از طیف مرئی جذب نمایند و در محیط به صورت رنگی دیده شوند.

وی در مورد آثار سوء زیست محیطی اظهار داشت : یكی دیگر از معضلات استفاده مواد رنگی محلول در آب برای گیاهان، تخریب محیط زیست است. مواد رنگي مصنوعي افزودني هايي هستند كه براي بهبود ظاهر غذا يا بوجود آوردن رنگ در غذاهاي فراوري شده اي كه ظاهر جذابي ندارند مورد استفاده قرار ميگيرندر هنر دو گروه مواد رنگي طبيعي و مصنوعي، ماهيت آلي دارند رنگ ماهيان عمدتا به دليل كروماتوفور است كه محتوي رنگدانه مي باشد و معمولا بر روي پوست حضور دارندر چهار گروه از رنگدانه اصلي مسئول ايجاد رنگ در بافت و پوست حيوانات و گياهان مي باشند كه عبارتند از:1-ملانين،2-پورين،3-پريديوم 4-كاروتنوئيد.كاروتنوئيدها كه بنه راحتي در چربي حل مي شوند دامنه رنگي زرد تا قرمز را در پوست ، ايجاد مي نمايند همچنين مسئول رنگهاي نارنجي و سبز در تخم، پوست و گوش ماهيان مي باشند و اين مبحث به ساختار كاروتنوئيد و انواع ، خواص و ميزان كاروتنوئيد در ماهيان، سخت پوستان دريايي و آب شيرين مي پردازد.

به گفته وی ،این رنگدانه ها دارای درخشندگی و حالت رنگین کمانی هستند که به رنک ژرفای خاصی می بخشند که مختص این رنگدانه است. به گفته این كارشناس، تنها روش شناسایی زیتون سیاه اصل از نوع تقلبی آن ، به جا ماندن رنگ حاصل از زیتون در ظروف است، رنگی شدن ظروف نشانهای از مصنوعی بودن رنگ زیتون است. گاهی هم لیكوپن هندوانه را حذف و رنگ هندوانه را زرد می كنند كه به آن هندوانه آناناسی می گویند. رنگدانه جز اصلی یک خمیر پیگمنت می باشد. یک خمیر پیگمنت آلومینیوم مرغوب چه ویژگیهایی دارد؟

برای انجام این کار ، مولکول های قند یا یون های موجود در نمک به مقدار زیادی انرژی نیاز دارند ، بنابراین آنها نور مرئی را نمی توانند جذب کنند و فقط طول موج های کوتاه تر (مانند انرژی فرابنفش) را جذب می نمایند و در نتیجه رنگی دیده نمی شوند. از آنجایی که دانه بندی ذرات رنگ در خمیر پیگمنت پایین است به همین دلیل کیفیت رنگ دهی آن بسیار بالاست. به همین دلیل گاهی بیولوژیست ها با تغییراتی در ژن های هندوانه گونه آن را اصلاح كرده و در رنگ و اندازه آن تغییراتی ایجاد می كنند. به گفته محققان، پژوهش در پزشکی بازساختی اغلب به آزمایشهای متعددی نیاز دارد که هم زمان بر بوده و هم فشرده هستند.

در این آموزش به موارد مهمی در رنگ کردن مو می پردازیم که می تواند خیلی به شما کمک کند. آموزش رنگ مو یکی از مهم ترین مباحث زیبایی است که در این مقاله به آن می پردازیم. مرکز آموزش تخصصی میکروبلیدینگ LASH SNOB در آلبرتای کانادا. در این نوع پیگمنت ها با تغییر نوع روان کننده به روان کننده های اولئیک سطح قطبی ذرات بیشتر می شود، خاصیت تر شوندگی آن بالاتر می رود در نتیجه این ذرات دیگر بر روی سطح قرار نمیگیرد و به طور پراکنده در کل بستر توزیع میگردد. دکتر سوسن رسولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: رنگدانه های لوستری مصنوعی از نوعی سنک معدنی به نام “میکا” تولید می شوند.

وی در خصوص تاریخچه رنگدانه های صدفی گفت: زمانی که ” فرانسوا ژکن” تسبیح ساز فرانسوی، در سال 1656 میلادی در پاریس در حال شستن پولک های براق ماهی کوچکی در آب سرد بود متوجه رنگدانه های صدفی در پولک ها شد. آمونیاک موجود در رنگ موPH قلیایی داشته و زمانی که با رنگ مو تماس پیدا کند، مو ها را ضخیم کرده و پولک مو باز میشود. رسولی ادامه داد: وی از پولک ها سوسپانسیون براقی تهیه کرد و برای ساخت دکمه های مرواید شکل به کار برد که این اولین منبع رنگدانه های صدفی بود. به گفته وی،این رنگدانه هااز خانواده رنک های صدفی است که در پولک ماهی یافت می شود. به گفته وی همچنین این رنگ ها علاوه بر بروز انواع آلرژی، مسمومیت های شدید و بیش فعالی در كودكان، می تواند عملكرد سیستم قلب و عروق را مختل كرده و حتی در نوع شدید آن موجب سكته قلبی شود.

در عمل، این سلول ها بسیاری از نشانگرهای بیولوژیکی معمولی را نشان می دهند که آنها را برای پیوند با لایه سلولی آسیب دیده سلول های اپیتلیوم رنگدانه شبکیه مناسب می کند. به گفته وی قرار دادن لایه ای از اکسید تیتان روی میکا، براقی و درخشندگی آن را چندین برابر می کند و رنگدانه های برپایه میکا علاوه بر درخشندگی در برابر نور و آب و هوا، پایدار و غیر سمی نیز هستند. برای جواب این سوال لازم است بدانید که جذب نور از طریق انتقال الکترون در یک مولکول ، اتم یا یون به سطح انرژی بالاتر انجام می پذیرد. به عنوان مثال ، از رنگدانه ها برای پوشش و رنگ آمیزی سطوح فلزی ، آهنی و چوبی ، به ویژه برای رنگ آمیزی وسایل نقلیه و تجهیزات حجیم آنها استفاده می شود. وی ادامه داد: به عنوان مثال با اصلاح ژن، برمیزان لیكوپن هندوانه افزوده و در نتیجه محصول قرمزتر و خاصیت ضدسرطانی بیشتری خواهد داشت.

مدیر گروه نانو فناوری پژوهشکده صنایع رنک گفت: رنگدانه های تداخلی و صدفی در انواع رنگدانه های سنتی به عنوان رنک یا بخشی از فرمولاسیون رنک به کار می رود. برای انجام این کار ، رنگ دائمی کوتیکول ، یعنی لایه بیرونی مو را باز می کند و رنگدانه طبیعی مو را بلند می کند و رنگ جدید و مصنوعی رنگ را به قشر میانی مو ، قبل از بستن کوتیکول ، واریز می کند. این روش درمانی معمولا در یک جلسه انجام می شود.لیزرهای غیرتخریبی باعث دلمه بستن بافت تحت تاثیر می شوند و در عین حال لایه بیرونی پوست را برای التیام و بهبودی سریع تر دست نحورده باقی می گذارند.

این دو گونه سولفور در اولترامارین بنفش و صورتی نیز وجود دارد اما عامل این شید های رنگی، جذب نور در 520 nm است. پیگمنت های معدنی ممکن است با انتقال الکترون، نور را جذب کنند. یکی از مهمترین نظریه ها درباره چگونگی عملکرد شبکیه این است که این قسمت از چشم در یک انتها دارای شارژ بسیار مثبت است از این رو می تواند این شارژ الکترواستاتیکی را در سراسر مولکول کروموفور توزیع کند این امر می تواند آن را به جذب طول موج های بلند تر در انتهای طیف قرمز قادر سازد.

رنگدانه مصنوعی

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان تا کنون به طور کامل نمی دانستند چگونه حیوانات رنگها را می بینند چرا که رنگدانه های بصری در چشم های آنها شامل کروموفورهای کاملا شبیه به هم ( بخش جذب نور مولکولها) هستند اما با این حال می توانند طول موج های مختلف نور را جذب کنند. شکل صفحه ای پیگمنت های متالیک در واقع ایجاد کننده ی اثرات بصری خاصی نظیر فلاپ در پوشش ها می باشد. این کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی تاکید کرد: این رنگ ها می توانند اثرات و عوارض مختلفی را در بدن ایجاد کنند که می توان به سردردهای فراوان، اثرات سمی، سرطان زایی، تضعیف سیستم ایمنی، ایجاد کهیر و آلرژی، اختلالات رفتاری و بیش فعالی در کودکان، آسیب های جدی و اختلال در متابولیسم چربی ها، کاهش ضریب هوشی، کاهش گلبول های سفید و قرمز اشاره کرد.

آیا باید از مصرف این مواد خود داری کرد؟

از بین بردن غذاهای فرآوری شده از رژیم غذایی و تمرکز روی غذاهای سالم باعث بهبود سلامت کلی افراد می شود و به میزان چشمگیری میزان مصرف رنگهای غذایی مصنوعی را کاهش می دهد. این دستاورد تنها نمونه ای است که چگونگی طراحی و اجرای خودکار آزمایش های علمی، کارایی و سرعت تحقیقات علوم زیستی را به طور کلی افزایش می دهد. ولی بصورت کلی از نظر ویژگی و خواص با هم متفاوت میباشند. خواص رنگدانههای معدنی به شدت تحت تاثیر خصوصیات پودر نظیر اندازه ذره، مورفولوژی، خلوص و ترکیب شیمیایی است. ویتیلیگو یک بیماری پوستی خودایمنی است که بدن خود به ملانوسیت های حمله می کنید و دلیل آن مشخص نیست اما ممکن است بیماری های خودایمنی دیگری مانند گریو، لوپوس و کم خونی همراه داشته باشد. آیا باید از مصرف این مواد خود داری کرد؟ با این وجود ، شواهد کافی برای اجتناب همه ی افراد از این این مواد وجود ندارد.

این میوه پرخاصیت در طب سنتی جایگاه ویژهای دارد. دکتر کاندا دراین باره توضیح می دهد، از آنجایی که تفاوتهای جزئی در شرایط فیزیکی تأثیر قابل توجهی بر کیفیت دارد و از آنجا که القای تمایز سلولی هفته ها تا ماهها در کشت طول می کشد، تأثیر یک تفاوت کوچک در زمان بندی در روز سوم ممکن است برای چندین ماه شناسایی نشود. همچنین یک نمونه برداری (بیوپسی) کوچک از پوست آسیب دیده انجام می شود. مهمترین مزیت این سنگدانه ها، رنگ بندی های متنوع آن است که با استفاده از رنگ های معدنی و پیگمنت ها انجام می شود. به طور مثال با استفاده از این روش برای بوته هندوانه ، رنگدانه ها از طریق ریشه جذب بخش گوشتی میوه شده و قرمز ترین هندوانه تولید می شود.

این امر به دلیل جذب برخی طول موج های نور و عبور برخی دیگر توسط این مولکول های رنگی می باشد. همه حیوانات دارای کروموفور شبکیه ای (آلدئید ویتامین آ ) هستند و بسته به پروتئین های گیرنده نور (اوپسین ها) مرتبط با این کروموفورها، همان مولکول می تواند طیفی از رنگها را از آبی و حتی فرابنفش تا قرمز جذب کند. اکنون محققان به سرپرستی پروفسور “بابک برهان” از دانشگاه دولتی میشیگان سعی کرده اند سازوکاری را شناسایی کنند که در آن اوپسین ها طیف جذب نور کروموفور شبکیه ای را تغییر برند تاک فام – https://takfam.com/fa/ – می دهند. این رنگدانه “رودوپسین” نام دارد و حاوی اوپسین و اجزای کروموفور است. دكتر كیانوش خسروی دارانی در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا در این زمینه افزود: هندوانه منبع خوبی از رنگدانه هایی طبیعی به نام لیكوپن است كه نوعی آنتی اكسیدان قوی با خاصیت ضد سرطانی است.