آموزش گوگل ادز یا ادوردز

رتبه بندی نرخ هر کلیک که متغیر پیش بینی شده است و می تواند بالاتر از حد متوسط، متوسط و یا پایین تر از حد متوسط باشد و باید حتما از کلمه کلیدی کاملا مرتبط استفاده شود. در نظر گرفتن زمان بندی منظم برای تنظیم و بهینه سازی حساب کاربری خودتون، یکی از مهمترین مواردیه که می توانید به عنوان یک تبلیغ کننده انجام بدید. اولین قدم در نظر گرفتن ساختار حساب شما است. از آنجایی که کسی حوصله گشتن در همه صفحات گوگل را ندارد، تبلیغات گوگل و قرار گرفتن نامتان در میان اولین گزینهها، خریداران را به شما نزدیکتر از همیشه میکند. بودجه تبلیغاتی شما همیشه بزرگترین و مستقیم ترین هزینه مرتبط با کمپین های گوگل ادز شما خواهد بود. هر چه تفکیک شما بهتر باشد، میزان ارتباط کلمه کلیدی ها بیشتر، و نمره تبلیغات گوگل شما نیز بیشتر خواهد بود.

ثبت نام در گوگل ادز دقت کنید گوگل ادز علاوه بر سیستم مزایده از نمره کیفیت نیز برای تعیین هزینه تبلیغات استفاده می کند. در این روش از کوکیهای مرورگرها برای دنبال کردن وبسایتهایی که کاربران از آنها بازدید میکنند استفاده میشود. بنابراین هیچ یک از سایت های ایرانی که به زبان فارسی در حال فعالیت هستند و یا نشانی از کشور ایران در آنها وجود دارد، نمی توانند از این سرویس جهت افزایش درآمدشان استفاده کنند. در حال حاضر بیشتر روشهای تبلیغات و دسترسی به اینترنت از طریق موبایل قابل تنظیم هستند ، بدین معنی که حتی یک روش را از دست نخواهید داد. کلماتی که توسط کاربر جستجو میشود باید دقیقا این کلمات را شامل شود و یا معنی آن با این کلمات مطابقت کافی را داشته باشد. سپس به صورت کاملا دقیق و حرفهای آگهیهای شما را دقیقا به کسانی نشان میدهد که نیازمند آن هستند. سرمایه گذاری شما زمانی به نتیجه خواهد رسید که بعد از ورود کاربران ، سایت شما دقیقا همان چیزی باشد که به دنبال آن بوده اند.

تبلیغات گوگل ادز چیست

اما اگر گوگل با تمام حساسیت های خود متوجه این موضوع شود، اکانت خود را از دست خواهید داد. اگر محصول شما با کمک تبلیغات گوگل در صفحه اول پدیدار شود، مقابل چشم مشتری قرار میگیرید. این کار باعث میشود تبلیغات شما نسبت به دیگر نتایج جستجو بیشتر به چشم آید و نرخ کلیک آن بالا رود. درواقع expected CTR همان میانگین نرخ کلیک همه آگهیها با شرایط مشابه (سه شرط بالا) است. شاخصی دیگری نیز به نام نرخ کلیک مورد انتظار (expected CTR) در گوگل ادوردز خواهید دید. این کار به کمک افزونه PRICE انجام شده و باعث بالارفتن نرخ کلیک میشود. پرداخت در گوگل بر اساس پرداخت به ازای هر کلیک (ppc) کار میکند.یعنی شما و سایر رقبا یک کلمه کلیدی خاص را مورد هدف قرار میدهید و پیشنهاداتی برای هر کلمه کلیدی می دهید. دوره آموزشی Local PPC Lab این نکات کلیدی را به شما میآموزد و همچنین برای جلوگیری از اشتباهاتی که ممکن است در طول اجرای کمپین خود مرتکب شوید، پیچیدگیهای گوگل ادز را به یک دوره آموزشی ساده و جذاب تبدیل کرده است.

سایت گوگل ادز

در زمان پرداخت هزینه هر کلیک، نمره کیفیت بالاتر سبب خواهد شد که میزان هزینه کلیک کسرشده کاهش پیدا کند. با Google Ads، تبلیغکنندگان تنها در صورتی هزینه پرداخت میکنند که کاربر روی تبلیغ کلیک و از یک سایت بازدید کند که آن را به یک انتخاب اقتصادی عاقلانه تبدیل میکند. و اگر شما از کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود استفاده نکنید باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید. همانطور که در تصویر بالا میبینید، میزان ارتباط تبلیغ (Ad relevance) یعنی میزان انطباق کلمات کلیدی و کسبوکار شما نیز مشابه همان دستهبندی نرخ کلیک مورد انتظار مشخص میشود. یک وب سایت میتواند هفته ها در رتبه پایین گوگل رکود قرار داشته باشد تا در نهایت بتواند تحت تاثیر الگوریتم های گوگل و بروز رسانی محتوا و همچنین سئو بتواند به سطح بالا برسد. فرض میکنیم سایت شما به تازگی راه اندازی شده؛ چقدر زمان نیاز دارید تا از طریق سئو به صفحه اول Google برسید؟

تمامی این موارد روی نرخ کلیک سایت اثر دارد.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم شرکت گوگل اجازه استفاده از خدمات تبلیغاتی خود را به طور مستقیم به ایرانیان نمیدهد. البته این اتفاق در یک لحظه رخ نمیدهد و برای رسیدن به اهداف خود و کسب درآمد قابل توجه باید تلاش کنید. همین امر باعث میشود که نام کسب و کار شما پیش از رقیبانتان به چشم خریداران میافتد. با استفاده از سئو شما در هر صفحه میتوانید بر روی یک کلمه کلیدی به خصوص تمرکز کنید. میتوانید از ابزار دیگر گوگل برای کلمات کلیدی یعنی گوگل پلنر (google planner) نیز استفاده کنید.

درامد از گوگل ادز

همانطور که در گوگل ادوردز گفتیم علاوه بر کلمه کلیدی، روشی دیگر نیز برای هدفگذاری وجود دارد. در ابتدای این مقاله هم گفتیم که در سایر روش های تبلیغاتی، تبلیغات بنری، تبلیغات در اینستاگرام و سایت اصلی گوگل ادز … شبکه نمایش گوگل به شما این امکان را میدهد که تبلیغات متنی، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی (در یوتیوب) و همچنین تبلیغات HTML و فلش را نیز داشته باشید. بعد از شبکه جستوجو، شبکه دوم گوگل، نمایش تبلیغات است. در گوشه سمت راست نتیجه جستوجو، تعدادی عکس قرارگرفته است. در واقع کسی که بیشترین هزینه را به ازای هر کلیک بپردازد نقطه شماره یک یا بالاترین نتیجه را برای تبلیغ به دست خواهد آورد. شما با اضافه کردن تنظیمات audience targeting میتوانید گروهی خاص را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید که مستقل از جستوجوی آن فرد، تبلیغ مرتبط با موضوع موردعلاقهاش را در صفحات گوگل ببیند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

با توجه به تجربه ها در گوگل ادسنس، میتوان گفت که گوگل ادسنس علاقه زیادی به محتوای تخصصی دارد و علاوه بر تخصص باید محتوا خاص باشد، زیرا موتور جستجو گوگل هوشمندتر از قبل شده و محتوا های تکراری و کپی را از نتایج خود حذف می کند. قبل از شروع کار با گوگل ادوردز و انتخاب اولین کمپین بهتر است با انواع Audience targeting (هدفگذاری مخاطبین) آشنا شوید تا بهتر نحوه کار گوگل ادوردز را درک کنید. برای ساخت حرفه ای کمپین باید به برخی از نکات توجه نمایید که بحث آن کمی فراتر از این مقاله می باشد برای مطالعه در این خصوص مقاله زیر مورد مطالعه قرار دهید. گوگل ادز یک سیستم مزایده ای و براساس پیشنهاد قیمت بالاتر است. ویدئو تبلیغاتی شما به افرادی که معمولا در سطح وب به دنبال شما هستند نمایش داده می شود و به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ شما از کیف پولتان هزینه ای کم میشود.

سایت اصلی گوگل ادز

رتبه تبلیغ، مکانی که تبلیغ شما در صفحه نتایج جستوجوی گوگل نشان داده میشود را مشخص میکند. تبلیغات گوگل ادوردز در کجا نشان داده خواهد شد؟ این برنامه به شما امکان میدهد تا تبلیغات خود را در صفحات جستوجوی گوگل قرار دهید و به ازای کلمات کلیدی خاص، مخاطبان خاص خود که مشتریان بالقوه شما هستند را از سرویس و یا محصول خود مطلع کنید. گوگل، نرخ کلیک مورد انتظار را با توجه به کلمه کلیدی جستوجو شده، میزان جستوجوی آن کلمه و همچنین مکان تبلیغ در صفحه نتایج محاسبه میکند.

اولین قدم در نظر گرفتن ساختار حساب شما است.

امکانی که در نهایت می­توان از آن برای ریمارکتینگ Remarketing یا تبلیغات ریتارگتینگ Retargeting بهره برد. کیورد پلنر ابزار قدرتمندی است که میتواند هم برای SEO و هم برای تبلیغات ادوردز برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی موثر باشد. هرچه امتیازتان به ۱۰ نزدیکتر باشد، نشاندهنده این است که بهترین و مرتبطترین کلمات کلیدی را انتخاب کردید. از دیگر امتیازات این نوع بازاریابی و تبلیغات، پرداخت بر اساس نتیجه است. در این نوع سایت ها به دلیل تبادل نظر و پرسش و پاسخ، کاربران بیشتر درگیر موضوعات می شوند.

نحوه کار با گوگل ادز

آنها از کلماتی مانند «مهارت»، «سرگرمی»، «اعتماد به نفس» و «راحتی در آب» استفاده میکنند تا خیال ما را در مورد کودک در استخر راحت کنند و به ما ثابت کنند که آنچه را که میخواهیم از این کلاس به دست خواهیم آورد. هیچ ابزار دیگری که رایگان هم باشه مثل AdWords Performance Grader به این اندازه دقیق و منحصر به فرد برای دیدن نحوه عملکرد حساب شما و شناسایی مناطقی که می توانید آنها را بهبود بخشید، به شما کمک نمی کنه پس همین امروز امتحانش کنید. به همین دلیل هم ابزار WordStream، نرم افزار AdWords Performance Grader رو عرضه کرد. درنتیجه هزینه کمتری نسبت به رقیبانتان پرداخت خواهید کرد. از چه راهی میشود کسب درآمد از گوگل ادز را تجربه کرد؟ وبسایت، محتوا، خدمات اینترنتی، و موارد دیگری از کسب و کار شما در اینترنت باید در بهترین سطح ممکن باشد که این امر مستلزم زمان، هزینه بسیاری، و نیروهای متخصص محتوای متنی و تصویری میباشد.

در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ درآمد گوگل از تبلیغات بودهاست. مجله دلگرم | گوگل ادوردز سرویس تبلیغات آنلاین شرکت گوگل است! نکته : هدف اصلی بعضی از کسب و کار های برای فعالیت آنلاین ، این هست که تبیلغات گوگل برایشان تماس بیشتر مشتری را به همراه بیاورد. اگر شما قصد دارید برای نمایش تبلیغات آنلاین کسب و کار خود هزینه کنید، بهتر است پول خود را در جای مناسب خرج کنید. به وسیله سرویس گوگل ادز می توانید کسب و کار اینترنتی خانگی خود را تبلیغ کرده و درآمد بیشتری کسب کنید. در بخش قبل توضیح مختصری درباره این که گوگل ادز چگونه کار میکند دادیم و به تفضیل به انواع نحوه خرج شدن بودجه گوگل ادز، از جمله اصول اولیه تخصیص بودجه PPC، چگونگی خرج شدن بودجه روزانه، بخشبندی روزانه، هدفگذاری بر اساس موقعیت جغرافیایی و دستگاه مورد استفاده مخاطبان پرداختیم.

با گوگل ادوردز میتوانید سود کسبوکار خود را تا چندین برابر بیشتر کنید و بهمحض شروع تبلیغ در گوگل درآمدزایی سایت شما شروع خواهد شد و اگر طعم کسب درامد از آن را چشیده باشید قطعاً دیگر نمیتوانید از این سیستم دل بکنید و مطمئناً بودجه بیشتری برای آن در نظر خواهید گرفت. در واقع Google Ads به شما کمک میکند تا زمانی که هنوز استراتژی بازاریابی شما به ثمر ننشسته است، برای کسب ترافیک بیشتر و هدایت کاربران به سمت خود از آن استفاده کنید و در واقع مانند اجاره یک بیلبورد تبلیغاتی در بهترین جای شهر است که مانند دستیاری هوشمند توسط گوگل ارائه میشود. یک شرکت Google Partner به بهترین شکل میتواند در این بخش شما را یاری دهد؛ زیرا با تمامی جزئیات گوگل ادز و خدمات جدید گوگل آشناست و مدام تحت آموزش است. این کمپین گوگل ادز دارای قالب های متفاوتی برای تبلیغات ویدیویی است که از آن ها برای درج تبلیغات کمتر از 60 ثانیه یا تبلیغات طولانی تر استفاده کرد.

به همین ترتیب نتیجه دوم در اختیار کسی قرار خواهد گرفت که مبلغ کمتری نسبت به نفر اول ولی بیشتر از سایرین پرداخت کرده باشد. همینطور که میبینید در صفحه نتیجه جستوجو تعدادی آگهی بالای نتایج جستوجو آورده میشود. ، آن آگهی مجدداً در صفحات دیگر برای آن کاربر نمایش داده میشود (reminder). به شما امکان میدهد چند صفحه مجزا از سایتتان را در زیر آگهی تبلیغاتی نمایش دهید. پیش از این مقالهای هم تحت عنوان آیا گوگل میتواند در برندسازی موثر باشد منتشر کردیم که پیشنهاد میکنیم مطالعه بفرمایید. برای ساخت کمپین همانطور که پیش از این گفتیم باید طرح کلی و اولیه تبلیغات خود را مشخص کرده باشید.

مانند محصولاتی که در بهترین و بزرگترین قفسه یک فروشگاه بزرگ قرار گرفتهاند. شما در سرویسهای تبلیغاتی گوگل میتوانید با انتخاب روش خاص تبلیغاتی خود، مخاطبان خاصی را هدف خود قرار دهید. بیشترین پرداختی (CPC) که شما برای یک کلمه کلیدی خاص مشخص کردهاید. همچنین گوگل بر اساس جستوجوهای کاربران و یا صفحاتی از وب که مرتب به آنها سر میزنند، آنها را در گروههای خاص قرار میدهد، مانند گروه علاقهمند به ورزش و طرفدار یک تیم خاص و یا گروه علاقهمند به عکاسی از طبیعت یا گروه فعال در یک کسبوکار خاص. کارایی اطلاعاتی: گوگل ادز موازی با اجرای هر کمپین تبلیغاتی، اطلاعاتی طلایی در اختیارتان قرار میدهد که میتوانید برای بهبود عملکردتان از آنها استفاده کنید. یعنی اگر امتیاز شما بالاتر از این مقدار باشد، در شرایط خوبی هستید. در صورت تمایل در این مورد آزاد هستید. در ازای پرداخت هزینهای مقرون به صرفه، شما میتوانید از گوگل، این غول اینترنتی بخواهید که نام محصول یا برند شما را در صفحه اول درج کند.

سپس CTR تبلیغ شما را با نرخ کلیک مورد انتظار مقایسه میکند و تبلیغ شما را در یکی از سه دسته بالاتر از میانگین، حدود میانگین و پایینتر از میانگین قرار میدهد. سپس می توانید نرخ هزینه تبلیغات خود را تعیین کنید. تمامی این موارد روی نرخ کلیک سایت اثر دارد. CTR یا نرخ کلیک معادل با نسبت تعداد دفعات کلیک بر روی تبلیغ و یا سایت به تعداد دفعات نمایش آدرس و نام برند شما در نتایج جستوجو است. طبیعی است که وقتی نام تجاری شما در اولین نتایج گوگل پدیدار گردد، مشتریان هم به سایت شما جذب شده و خرید میکنند. همچنین کسبوکارهای مشهور و قدرتمند میتوانند از سیستم تبلیغات در گوگل برای جذب مشتریان بالقوه استفاده کنند و در رقابت با شرکتهای هم صنف خود، از طریق سرمایهگذاریهای کلانتر و درج تبلیغات در گوگل از دیگر رقبای خود سبقت بگیرند.