آسانسور پکیج چیست و تفاوت آن با ترکیبی شرکت ستاره فراز نما

آشنایی با حقایق جالب آسانسورها می تواند دید شما را در خصوص استفاده از آن ها تغییر بدهد. آسانسور، حدود 235 سال قبل از میلاد، توسط ریاضی دانی به نان ارشمیدس، اختراع شد و آن زمان از سیستم قرقره و پیچ استفاده می شد. برخی معتقدند آسانسورها در آن زمان طولانی تر بوده اند، چرا که چاه هایی یافت شده است که ممکن است تمدن های باستانی از آن ها برای آسانسور استفاده می کرده اند. آسانسور Lacerda، اولین آسانسوری بود که در برزیل ساخته شد و به عنوان شلوغ ترین آسانسورهای دنیا شناخته می شود.

در سال ۱۳۵۴ کارخانه آسانسور و پله برقی ایران در ابهر تأسیس و مدتی بعد تحت لیسانس هاوس هان آلمان شروع به تولید می‌کند. شرکت اوتیس آمریکا نیز اقدام به خرید زمینی در شهر صنعتی ساوه نموده و برنامه‌ریزی برای تأسیس کارخانه می‌کند. آسانسورهای هیدرولیک، تنها برای حمل مسافر کاربرد نداشته و برای بالابری بارهای سنگین نیز کاربرد به سزایی دارد.

  • پس در موقع انتخاب سیستم آسانسور به شرکت سازنده آن توجه کنید.
  • با وجود این، این تسریع می‌تواند مسافران را دوباره‌ به سطح پایین نیز بکشاند.
  • قبل از این که آسانسورها خودکار شوند، متصدی آسانسور وظیفۀ به حرکت درآوردن و متوقف کردن آسانسور، و نیز بازکردن و بستن در آن را به عهده داشت.
  • انواع آسانسور های موجود در ساختمان ها همگی به منظور تسریع جابجایی عمودی میان طبقات طراحی شده است اما هر کدام، بنا بر نوع و مدل خود، از وِیژگی های متفاوتی برخوردار هستند.

سیم بکسل در این مدل از آسانسورهای کششی به بالای کابین اسانسور متصل است و به دور فلکه برای به حرکت در آوردن آسانسور پیچیده شده شرکت آسانسور آتیس ‌است. موتور و كاهنده های بدون چرخ دنده معمولاً برای سرعت های بیشتر از 2.5m/s استفاده می شوند در حالیكه برای سرعت های كمتر، از گیربكس های دارای چرخ دنده استفاده می شود. قبلاً از گیربكس با چرخ دنده های ساده استفاده می شد ولی با پیشرفت روش های طراحی و تولید، چرخ دنده های حلزونی یك استاندارد قابل قبول مورد استفاده در گیربكس آسانسورها شد.

آسانسورها در گذشته نه چندان دور به وسیلهٔ تابلوهای رله‌ای فرماندهی می‌شدند. فرمان از این تابلوها به موتورهای به اصطلاح دوسرعته می‌رسید. این موتورها به وسیلهٔ دو سیم پیچی که داشتند قادر بودند با دو سرعت تند و کند حرکت کنند.

درب لولایی آسانسور | طرح مینیاتوری | عرض 70

درواقع برای پایین آمدن کابین آسانسور هیدرولیک از نیروی جاذبه زمین استفاده می‌شود. این نوع آسانسور متشکل است از دو وزنه‌ بر دو سر یک نخ که از روی یک قرقره عبور می‌کند. در آسانسورهای کششی نیز بر یک سر سیم‌بکسل، کابین آسانسور و بر سر دیگر، کادر وزنه و سیم بکسل از روی فلکة موتور عبور می‌کند. آسانسور باری مسافری همانطور که از نامش پیداست مخصوص حمل بار طراحی شده و البته استفاده افراد (مسافر) نیز برای آن مجاز است.

درب لولایی آسانسور | طرح بلز | عرض 70

آسانسور پکیج چیست و تفاوت آن با ترکیبی شرکت ستاره فراز نما امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهنمای خرید بالابرهای گیرلس هستند چرا که به خوبی می دانند برای نصب این مدل از تجهیزات، به موتورخانه نیاز ندارند و همچنین هزینه های تعمیرات و نگهداری بسیار کمتری را نیز پرداخت خواهند کرد. شما نیز می توانید نمونه هایی از بهترین انواع این مدل بالابرها را از همین وب سایت پیش روی خود مورد مشاهده قرار دهید و با توجه به سلیقه ی خود، بهترین این محصولات را تهیه و خریداری کنید. آسانسور کششیاین نوع از آسانسورها از نوع آسانسورهای برقی بوده و همان طور که از نام آسانسور کششی مشخص است، از ویژگی کششی توسط سیم بکسل ها استفاده می کنند تا کابین به حرکت در آید. در آسانسورهای کششی، عمده انرژی مورد نیاز توسط موتور آسانسور که در موتورخانه آسانسور تعبیه شده، تأمین می گردد و وزنه تعادل نیز به وسیله ایجاد اختلاف وزن سبب حرکت کابین می شود.

ما در این مقاله به بررسی انواع مختلف آسانسور و ویژگی های آنها پرداختیم. همانطور که گفتیم آسانسورهای کارگاهی در ساختمان سازی و کارگاه ها و کارخانه ها بکار می رود. درب های لولایی نمونه ای از ساده ترین و ارزان ترین انواع درب اسانسور شناخته می شود. اگرچه قیمت پایین این نوع درب به نسبت درب های دیگر را می توان از مزایای آن دانست، اما استفاده از آن ها معایبی نیز به همراه دارد. محیط های کارگاهی و کارخانه ای به سبب افزایش حجم کاری، وسعت زیادی پیدا کرده اند و در نتیجه موجب شده تا گاه لازم باشد افراد، تجهیزات و مصالح برای کار در ارتفاع و یا هم سطح سازی با یک مکان به نقاط بالاتری فرستاده شوند.

بدون آسانسور، مکان های دیدنی در شهرهایی مانند نیویورک، شیکاگو و یا دیگر شهرهای دنیا وجود نداشت. همه ساختمان های باید نهایت پنج تا شش طبقه ای ساخته می شدند. عده ای فکر می کنند فشار دادن مکرر دکمه تماس، باعث می شود آسانسور سریع تر حرکت کند. توجه داشته باشید که برای خرید آسانسور پکیج، فقط به خرید قطعات مرغوب دقت نکنید و نحوه ی نصب آن را نیز در اولویت هایتان قرار بدهید. مدت زمان لازم برای اجرا و تحویل پروژه آسانسور های پکیج بیشتر نوع ترکیبی است، زیرا که هیچ کدام از قطعات آسانسور پکیج به راحتی پیدا در ایران پیدا نمی شود.

درب لولایی آسانسور